El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha posat en servei avui la variant de Besalú, un cop han finalitzat les obres. Aquesta variant connecta amb la futura A-26 i permetrà evitar el pas de vehicles pel nucli de Besalú. Aquesta nova via és de gran importància en el seu paper de ròtula a Besalú dels eixos Olot - Girona i Olot - Figueres. Els treballs han comptat amb un pressupost de 13,2 MEUR.

A Besalú conflueixen la C-66 de Banyoles a Besalú, de titularitat de la Generalitat, i l’eix Pirinenc o N-260, de titularitat estatal. La C-66 està desdoblada entre Girona i Banyoles i el Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha previst perllongar el desdoblament fins a Besalú. Aquesta actuació consta de dues fases: la primera correspon a la variant de Besalú, que el conseller Joaquim Nadal ha posat avui en servei, i la segona, al desdoblament fins a Banyoles –en fase de redacció del projecte constructiu.

Aquesta nova via té una gran importància pel que fa a la mobilitat perquè servirà d’engranatge a Besalú dels eixos Olot – Girona i Olot – Figueres. En aquest sentit, la seva funcionalitat quedarà completada amb el desdoblament de l’N-260 (futura A-26) entre Argelaguer i Besalú, en fase avançada d’execució per part del Ministeri de Foment.

Via connectora

La variant que avui s’ha posat en servei s’inicia al nord-est de Besalú; connecta amb la futura A-26, discorre cap al sud per creuar el riu Fluvià i finalitza a l’actual C-66, al sud-est de Besalú, prop del nucli de Fares. La nova via se situa als termes municipals de Besalú, Sant Ferriol, Maià de Montcal i Beuda.

El tronc de la variant té una longitud d’uns 1,8 quilòmetres, als quals cal afegir uns 1,6 quilòmetres dels diferents ramals que connectaran amb la futura A-26. Pel que fa estructures, destaca un viaducte construït sobre el Fluvià, que té 290 metres de longitud i està dividit en set trams.

Un tram de 800 metres de longitud al costat nord del Fluvià compta amb una secció de quatre carrils, dos per a cada sentit de la circulació. Les dues calçades tenen una amplada de 7 metres (amb dos carrils de 3,5 metres cadascuna), uns vorals interiors d’un metre, uns vorals exteriors d’1,5 metres i una mitjana d’1 metre.

El viaducte i el tram situat al sud del Fluvià tenen una secció formada per dos carrils de 3,5 metres i dos vorals d’1,5 metres. Aquests trams s’ampliaran durant l’execució de les obres de desdoblament de la C-66 entre Banyoles i Besalú i s’han executat tenint en compte aquesta futura actuació. En aquest projecte, s’ampliarà també l’accés final actual a Besalú, ara una intersecció en “T” amb tercer carril per als girs a l’esquerra. El futur enllaç constarà d’un pont sobre el tronc de la futura autovia i una rotonda a cada costat del tronc.