El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha posat avui en servei la variant de la C-63 de Sant Esteve d'en Bas, que ha significat una inversió de 21,8 MEUR. Aquesta via, de 2,3 quilòmetres, permet evitar la circulació dels vehicles de pas per la travessera i enllaça amb la C-152 i el futur eix Vic-Olot per Bracons. En aquesta actuació, cal destacar la construcció d'un túnel de 943 metres de longitud, per sota del serrat dels Piquers.

Amb l’objectiu de millorar la mobilitat a la xarxa viària de la Garrotxa, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha dut a terme la construcció d’una variant de la carretera C-63 al seu pas per Sant Esteve d’en Bas, al terme municipal de la Vall d’en Bas. Aquesta via permet evitar la circulació de pas per la travessera i, així, millorar la seguretat i fluïdesa del trànsit a la zona. Al mateix temps, la variant enllaça amb la C-152 (cap a les Preses) i amb el futur eix Vic-Olot per Bracons, actualment en execució. Avui, el conseller de PTOP, Joaquim Nadal, ha posat en servei la nova variant, que ha significat una inversió de 21,8 MEUR.

Característiques de la variant

La variant que ara entra en servei té una longitud de 2,3 quilòmetres i està formada per dos carrils de 3,5 metres i dos vorals d’1,5 metres. El seu traçat s’inicia a la carretera C-63 (Sant Feliu de Pallerols i Santa Coloma de Farners), a l’est del nucli urbà de Sant Esteve d’en Bas, discorre pel nord del nucli i finalitza a la C-152 (les Preses).

A uns 300 metres de l’inici de la variant, se situa un accés a Sant Esteve d’en Bas (enllaç est), format per un encreuament en forma de T amb un tercer carril central per als girs a l’esquerra. A continuació, per salvar la riera de Ridaura, s’ha format un pont, de 30 metres de longitud.

Nou túnel

Les obres han inclòs la construcció d’un túnel, per sota del serrat dels Piquers, de 943 metres de longitud. La part central té una longitud de 846 metres i els seus extrems, amb secció de fals túnel, de 26 (costat est) i 71 metres (costat oest). El túnel està format per dos carrils de 3,5 metres d’amplada, una mitjana d’1 metre, dos vorals d’1 metre i dues voreres d’1 metre.

Pel que fa a les instal·lacions del túnel, cal destacar elements de seguretat com detectors d’avaries i d’incendis, telefonia per a emergències, videocàmeres megafonia, senyalització lluminosa, boques contra incendis i detectors de control de gàlib.

A partir de la sortida oest del túnel, la nova variant passa al costat de la urbanització la Serra i finalitza a la C-152. En aquest punt final, s’ha format una rotonda a nivell, amb la qual es connectarà l’eix Vic-Olot per Bracons, actualment en execució.

L’actuació també ha comportat la reposició d’alguns trams de carril-bici, de 3,5 metres d’amplada, situats a la zona inicial i final de la variant, i la formació d’uns camins de 5 metres d’amplada, situats al costat de la intersecció est.

Pel que fa a l’aplicació de mesures ambientals, actualment estan marxa els treballs d’enjardinament de la variant, que compten amb un pressupost d’uns 290.000 euros. Aquestes tasques finalitzaran el maig vinent.