Les línies entraran en funcionament abans que s'acabi l'any, coincidint amb l'arribada de l'alta velocitat al Camp de Tarragona.

El DOGC ha publicat l’anunci del Departament de Política Territorial i Obres Públiques pel qual se sotmeten a informació pública, per un període de 30 dies, els projectes redactats per a l’establiment de quatre nous serveis públics regulars de transport públic de viatgers per carretera entre l’Estació d’Alta Velocitat del Camp de Tarragona (Perafort- La Secuita) i les principals relacions origen – destinació dels seus usuaris. Els 4 serveis de transport públic de viatgers per carretera que han sortit a informació pública són:

Tarragona- Estació d’Alta Velocitat. Recorregut: Estació d’autobusos Tarragona, estació TGV La Secuita. 11 quilòmetres de distància.

Vila-seca/ Reus – Estació d’Alta Velocitat. Recorregut: plaça Països Catalans de Vila-seca, estació d’autobusos Reus, estació TGV La Secuita. 27 quilòmetres de distància.

Corredor del Mediterrani – Estació d’Alta Velocitat. Recorregut: Avinguda Diputació de Cambrils, Camí del Cavet Cambrils, Plaça Europa Salou, RENFE- Port Aventura Salou, Passeig Pau Casals La Pineda, estació TGV. 35 quilòmetres.

 Valls – Estació d’Alta Velocitat. Recorregut: Passeig de l’Estació Valls, parada bus Perafort, estació TGV. 12 quilòmetres. El quadre d’expedicions s’haurà d’ajustar en tots els casos als horaris d’arribada i sortida dels combois ferroviaris amb parada a l’estació del Camp de Tarragona.

Un cop exhaurit el període d’informació pública i valorades les aportacions que es formulin sobre els projectes, la Direcció General de Ports i Transports convocarà el concurs per a l’adjudicació de les concessions dels nous serveis. Les línies entraran en funcionament abans que s’acabi l’any, coincidint amb l’arribada de l’alta velocitat al Camp de Tarragona.

En paral·lel als serveis públics, s’està elaborant un sistema de coordinació que permeti dotar l’Estació d’Alta Velocitat de Perafort- La Secuita d’un servei de taxi adaptat a la demanda de mobilitat que generarà la nova infraestructura ferroviària.