Baix Empordà
Millora de la travessera de la Bisbal d’Empordà 807.980 euros
El DPTOP posa avui en servei la travessera de la carretera C-66 al seu pas pel nucli de la Bisbal d’Empordà. La primera fase de condicionament d’aquest tram supos la urbanització de la travessera urbana en aquest punt, d’acord amb les necessitats del trànsit de la zona.
La C-66 travessa el nucli urbà de la Bisbal d’Empordà al llarg de 2 quilòmetres, amb característiques de via urbana. Per tal d’adaptar aquest tram a les necessitats de servei, el DPTOP ha impulsat la millora d’aquesta travessera, que ara es posa en servei.
Ampliació del pont sobre el Daró
Els treballs abasten la millora general de la C-66 al seu pas pel nucli urbà de la Bisbal d’Empordà, i han comportat l’ampliació del pont sobre el riu Daró al llarg dels seus 55 metres. L’eixamplament del pont ha permès passar dels 12,2 metres als 17 metres d’ample, amb una calçada de tres carrils d’una amplada total de 8,9 metres, i dues voreres d’amplada variable, d’entre 5,75 i els 5,20 metres la del costat sud i d’entre 2,90 i els 2,35 metres la del costat nord.
L’actuació inclou la renovació del paviment en un tram de 300 metres abans d’arribar al pont, així com la construcció de noves vorades. D’altra banda, s’ha construït un nou col·lector central per tal de millorar el drenatge de la zona.
Els treballs, que van començar el març passat, s’enllestiran totalment en els pròxims dies amb la col·locació de la nova barana al pont i la finalització de les noves voreres. Aquesta actuació de millora a la travessera de la Bisbal d’Empordà suposen una inversió de 807.980 euros.
Millora intersecció a Sant Julià de Boada 302.507 euros
El DPTOP posa en servei avui la nova rotonda de la carretera GI-651 a Sant Julià de Boada, al terme municipal de Palau-sator, que permetrà reordenar el trànsit a la zona i millorar la fluïdesa de la circulació. Fins ara, la intersecció de la GI-651, en forma de creu, comunicava aquesta carretera amb uns vials d’accés al nord i al sud de Sant Julià de Boada per arribar a diverses urbanitzacions properes. Per tal de millorar la seguretat dels vehicles en aquest punt, el DPTOP ha impulsat la reestructuració d’aquest encreuament.
La nova rotonda
La nova intersecció que ara es posa en servei està formada per una rotonda de 37 metres de diàmetre per a ordenar les entrades i sortides de vehicles. Els treballs han comportat, a més, el reforçament del ferm en un tram de 250 metres. La calçada anular disposa de dos carrils de 3 metres d’ample cadascun, un voral exterior d’1 metre i un voral interior de 0,5 metres.
El projecte ha inclòs també la construcció d’apartadors per a una parada de bus a l’altura de Sant Julià de Boada. Les obres, que compten amb un pressupost de 302.507 euros, es completaran properament amb els darrers treballs de l’interior de la rotonda i la millora del drenatge, la senyalització i les barreres de seguretat.
Millora de la intersecció de la C-31 a Ullà 1,1 MEUR
El DPTOP ha posat avui en servei la nova intersecció de la C-31 a l’altura del municipi d’Ullà, que ha suposat una inversió d’1,1 MEUR. L’actuació ha comportat la construcció d’una nova rotonda, de 46 metres de diàmetre, a l’entrada nord d’Ullà, en el punt de creuament entre la C-31 i el camí Fondo, que dóna accés a aquest nucli urbà i a d’altres finques privades. La nova calçada anular, de 8 metres d’ample, disposa d’un voral interior de 0,50 metres i un voral exterior d’1,50 metres.
A més, el projecte inclou la millora de la cruïlla entre les carreteres C-31 i GI-632, en forma de “T”, per tal d’augmentar la seguretat i la fluïdesa del trànsit de la zona. Per això, es perllonga el carril central de gir a l’esquerra i es milloren els ramals d’accés i sortida de la GI-632 en una longitud de 621 metres. La calçada, de 10,5 metres d’ample, disposa de 3 carrils de 3,5 metres i dos vorals d’1,5 metres. En els propers dies es duran a terme els darrers treballs per finalitzar la part interior de la nova rotonda i l’asfaltatge a la cruïlla amb la GI-632.
Alt Empordà
Millora de la GI-500 i GI-501 entre la Jonquera i la Vajol 2,3 MEUR
El DPTOP ha finalitzat les obres que havia impulsat per tal de millorar la seguretat i la comoditat en la conducció al llarg dels 10 quilòmetres que discorren entre la Jonquera i la Vajol per les carreteres GI-500 i GI-501. Les carreteres GI-500 i GI-501 formen un itinerari de la xarxa local de carreteres de l’Alt Empordà: la GI-500 discorre entre l’N-II, al terme municipal de la Jonquera, i la població d’Agullana. A partir d’aquesta població, la carretera GI-501 comunica amb el nucli de la Vajol.
Més seguretat en els encreuaments
Les obres que ara han conclòs han permès formar un sobreample a la carretera, que té una amplada de 5 metres, mitjançant la construcció de cunetes formigonades trepitjables. Aquest sobreample afavorirà la seguretat en l’encreuament de vehicles.
Els treballs han inclòs també la renovació del paviment en tot el recorregut, amb un tractament específic en aquelles zones on l’estat del ferm ho ha requerit. L’actuació s’ha completat amb la millora de les barreres de seguretat, la senyalització horitzontal i vertical.
Garrotxa
Millora de la C-63 en diversos trams 1,8 MEUR
El DPTOP ha finalitzat les obres de condicionament de la carretera C-63 a l’altura de Sant Feliu de Pallerols, així com en el tram entre la Cellera de Ter i les Planes d’Hostoles. Els treballs, que han comportat la millora general de la via i el reforçament del ferm en aquests punts, han suposat una inversió d’1,8 MEUR.
Reforçament del ferm a la C-63 a Sant Feliu de Pallerols 684.185 euros
El DPTOP ha enllestit els treballs per a la millora de la carretera C-63 a Sant Feliu de Pallerols. L’actuació, que ha comportat una inversió de 684.185 euros, ha suposat el reforçament del paviment de la via al llarg d’uns 4,8 quilòmetres. A més, s’han realitzat les obres complementàries següents:
.- Restitució completa de la senyalització horitzontal
.-Adequació de la senyalització vertical
.- Millora dels sistemes de drenatge en aquest tram
Millora de la C-63 entre la Cellera de Ter i les Planes d’Hostoles 1,1 MEUR
El DPTOP ha finalitzat els treballs de millora de la carretera C-63 entre la Cellera de Ter i les Planes d’Hostoles, que han permès el condicionament d’un tram de 10,5 quilòmetres de longitud entre aquests dos municipis. Les obres, que han comportat una inversió d’1,1 MEUR, han consistit en el reforçament del ferm de la via en aquest punt, així com la millora del drenatge longitudinal i transversal. A més, s’ha renovat la senyalització horitzontal i vertical del tram i s’han col·locat noves barreres de seguretat metàl·liques.