El DPTOP ha licitat la redacció de l'estudi informatiu per a perllongar l'L9 des de l'actual final de línia de la Zona Franca ZAL fins al polígon Pratenc, creuant l'antiga llera del riu Llobregat. Aquest perllongament, d'1,3 quilòmetres, permetrà donar servei de transport públic a les empreses ubicades a la ZALPRAT i connectar-les amb el polígon barceloní.

Actualment, aquest ramal de l’L9 ve des de la bifurcació de l’estació de Gornal, a l’Hospitalet de Llobregat, i dóna servei al polígon de la Zona Franca i a la Zona d’Activitats Logístiques (ZAL), situada a prop del Port de Barcelona. El ramal finalitza a la confluència del carrer A amb el carrer número 6 de la Zona Franca, al terme municipal de Barcelona.

Ara, el DPTOP estudiarà el perllongament fins al polígon Pratenc, alineant el traçat del metro amb el carrer número 114 i situant el nou final de línia a l’alçada del carrer número 100.

L’estudi informatiu d’aquest nou tram d’1,3 km haurà de tenir en compte les alternatives per salvar l’antiga llera del riu Llobregat, on s’ubicarà un nou nus viari i ferroviari, amb l’estació intermodal de mercaderies que donarà servei al port. Així mateix, s’estudiarà la possibilitat de situar l’L9, un cop arribada al polígon Pratenc, a nivell de carrer o bé en viaducte, tal com passa al tram anterior, a la Zona Franca.

 Finalment, s’analitzarà la ubicació de la nova estació terminal. Aquesta àrea, a més d’una zona d’equipaments per al manteniment de les infraestructures, inclourà unes cotxeres i una cua de maniobres, fet que millorarà la gestió de la línia.