Reduir el trànsit al nucli de Sant Sadurní d’Anoia
Actualment, la carretera C-243a, de Vilafranca del Penedès a Sant Sadurní d’Anoia, connecta amb la vialitat urbana de Sant Sadurní pel seu costat sud. Els vehicles procedents d’aquesta carretera que es volen dirigir a l’oest de Sant Sadurní d’Anoia (per anar cap a Sant Pere de Riudebitlles, per la BP-2151) o al nord d’aquesta població (cap a Masquefa o Piera per la BV-2241) han de travessar els carrers del nucli urbà de Sant Sadurní d’Anoia.
Així, per tal de reduir el pas de vehicles pel nucli de Sant Sadurní i millorar la seguretat i fluïdesa del trànsit en aquesta zona, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha projectat construir una variant de la C-243a. Ara, el DPTOP ha iniciat la licitació de les obres d’aquesta variant, per un import de 4,7 MEUR. Es preveu que els treballs s’adjudiquin el març vinent i puguin començar durant l’estiu, amb una durada de 12 mesos.
Característiques de la variant
La nova variant de Sant Sadurní d’Anoia s’iniciarà al sud-oest del municipi, a la rotonda construïda amb motiu de les obres del condicionament de la C-243a. El traçat discorrerà pel costat oest de la població i finalitzarà al punt on conflueixen les carreteres de Sant Pere de Riudebitlles (BP-2151) i de Masquefa i Piera (BV-2241).
La longitud total de la variant és d’1,4 quilòmetres i la secció estarà formada per dos carrils de 3,5 metres i dos vorals d’1,5 metres. El pendent màxim de la variant serà del 6%.
Per accedir al camí de Can Rossell, es preveu una intersecció en “T”, així com la reposició del camí mateix i un pas superior de 28 metres de longitud sobre el tronc de la variant. També s’ha previst la construcció d’un calaix per passar sobre el torrent de Casetes d’en Mir i un pont sobre el torrent dels Solanes, que tindrà una longitud de 54 metres.
La variant finalitzarà en una rotonda de nova construcció, on confluiran la BP-2151, la BV-2241 i la BV-2244, coneguda com a carretera de circumval·lació o cinturó de ronda de Sant Sadurní d’Anoia. Aquesta rotonda, de 65 metres de diàmetre exterior, tindrà una anella formada per un voral interior de 0,5 metres, dos carrils de 4 metres i un voral exterior d’1,5 metres. L’últim metre de l’illot interior serà trepitjable.