El secretari de Mobilitat, Manel Nadal, ha presentat avui al consell d'alcaldes del Bages el programa de treball per a la creació d'un Consorci del Transport Públic d'aquesta zona. El Govern ja ha encarregat un estudi per analitzar el mercat de l'ús del transport públic, proposar la millora del transport urbà i interurbà, establir les bases per a la integració tarifària i valorar la necessitat d'establir un servei de rodalies de tren al voltant de Manresa, entre altres mesures.

L’objectiu és que al llarg del segon trimestre del 2007 ja es pugui signar un conveni de finançament i es comencin les primeres actuacions. La constitució d’aquest consorci suposarà la creació del quart organisme d’aquestes característiques creat pel Govern en els darrers dos anys després dels CTP de Lleida, Girona i Tarragona.

Eixos estratègics

En la línia d’aquests consorcis, el del Bages tindrà els mateixos eixos estratègics: augmentar l’ús dels serveis de transport públic, incrementar la quota del transport públic en el mercat de la mobilitat i reduir-ne la del vehicle privat i, d’aquesta manera, afavorir un model de mobilitat més sostenible, alhora que contribuir a millorar la fluïdesa del trànsit i la seguretat viària.

Com a eixos de futur, cal destacar la voluntat del Govern d’aconseguir l’increment del  servei de RENFE i de crear un servei de tramvia, sobre les infraestructures d’FGC al Pla de Bages, connectant Súria, Sallent i Santpedor a través de Manresa.

Programa de treball

Un cop constituït, el programa de treball del CTP del Bages inclourà el pla de serveis de transport públic de l’àrea de Manresa, el projecte d’integració tarifària, l‘estructuració dels seus òrgans de gestió i serveis tècnics i el disseny d’un sistema integrat d’informació al viatger.  

Pla de serveis

El pla de serveis de transport públic inclourà millores organitzatives com ara la coordinació dels serveis urbans i interurbans d’autobusos i altres millores com l’increment de serveis i de freqüències de pas. D’altra banda, el pla haurà de preveure l’accessibilitat amb transport públic als polígons industrials de la zona. A més, es proposaran les actuacions necessàries per tal de millorar les freqüències dels serveis ferroviaris de RENFE i FGC i ampliar el servei de viatgers fins a Súria i Sallent creant així una xarxa de rodalies.

 Integració tarifària

 Les línies del treball del CTP inclouen la configuració d’un projecte  d’integració tarifària a partir dels estudis realitzats. Així, es definiran les zones tarifàries, els tipus d’abonament, els preus dels abonaments i la tecnologia que s’aplicarà.   

Millora de la informació al viatger i imatge de marca única del Consorci

La millora de la informació als usuaris i la unificació de la imatge de marca de tots els serveis de transport de l’àrea del Bages són dos elements que també tindrà en compte el futur CTP del Bages.