Territori

El DPTOP sotmet a informació pública la variant de l'N-141d a Calldetenes

query_builder   16 març 2007 16:15

event_note Nota de premsa

El DPTOP sotmet a informació pública la variant de l'N-141d a Calldetenes

El Diari Oficial de la Generalitat publica avui l'anunci pel qual el Departament de Política Territorial i Obres Públiques inicia el procés d'informació pública de l'estudi informatiu i l'estudi d'impacte ambiental de la variant de l'N-141d a Calldetenes. Les obres consistiran en la construcció d'una nova via que evitarà el pas pel centre urbà de Calldetenes dels vehicles que es dirigeixen a Vic procedents de l'Eix Transversal, per tal de millorar la seguretat del trànsit de la zona. La nova variant, que tindrà entre 1,1 i 1,6 quilòmetres de longitud, suposarà una inversió de prop de 2 MEUR.

La carretera N-141d connecta els municipis de Vic, Calldetenes, Folgueroles i Vilanova de Sau, a la comarca d’Osona. El tram que enllaça Calldetenes i Vic concentra un gran volum de vehicles procedents de Girona per l’Eix Transversal que volen accedir a la capital d’Osona.

Fins ara, prop dels 10.500 vehicles que realitzen cada dia aquest recorregut han de creuar el nucli urbà de Calldetenes. Per tal de millorar la seguretat i la fluïdesa del trànsit de la zona, el DPTOP ha impulsat la construcció d’aquesta nova variant, de la qual s’inicia avui el procés d’informació pública de l’estudi informatiu i l’estudi d’impacte ambiental.

En aquest sentit, després d’un període d’exposició pública de 30 dies, les institucions, entitats i persones interessades podran formular les al·legacions que considerin oportunes. D’acord amb el procediment habitual, un cop analitzades les al·legacions i aprovada la declaració d’impacte ambiental, s’impulsarà la redacció del projecte constructiu.

La nova variant

La nova via, que passarà pel nord del municipi de Calldetenes, tindrà una longitud d’entre 1,1 i 1,6 quilòmetres, segons les alternatives analitzades en els estudis. La variant estarà formada per dos carrils de 3,5 metres d’amplada amb dos vorals de 0,5 metres i disposarà de tres rotondes de 50 metres de diàmetre per facilitar els encreuaments i les incorporacions dels vehicles. Aquesta actuació suposarà una inversió de prop de 2 MEUR.

L’alternativa considerada com a més adient, que minimitza l’impacte ambiental, comprèn un primer tram ja construït situat al Pla Parcial de Sant Llàtzer, al terme municipal de Vic. La variant s’inicia a la zona de Can Gasparó, a Calldetenes, on es construirà la primera rotonda. La via continua creuant el torrent de Sant Marc i arriba al camí del cementiri, a uns 600 metres des del seu inici, on s’ubicarà la segona rotonda. Poc després, la carretera creua el serrat de l’Argall i finalitza a l’N’-141d, just abans de la Torre d’en Marc, on es construirà la darrera rotonda.

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia