El director general de Ports i Transports, Esteve Tomàs, ha presentat avui els set nous autobusos que s’incorporen a la flota de l’Empresa Plana i que milloraran la comoditat i accessibilitat dels usuaris de diverses línies regulars de transport interurbà del Camp de Tarragona. La inversió total per aquesta renovació de vehicles ha estat d’1,3 MEUR, finançada en un terç pel DPTOP.

Els set nous autobusos substituiran d’altres més antics i cobriran les línies Tarragona-Vila-seca (la Pineda)-Salou-Cambrils; Reus-Salou, i Reus-Cambrils. Els vehicles estan dotats de les darreres innovacions d’accessibilitat, confort i seguretat, i ofereixen 53 places per a viatgers asseguts, així com espai per a cadires de rodes. L’Empresa Plana compta actualment amb 60 vehicles, que ofereixen 3.000 places al Camp de Tarragona.

Aquestes millores augmentaran l’atractiu del transport públic en una zona, el Camp de Tarragona, que és la segona àrea de Catalunya pel que fa al nombre de desplaçaments, amb uns 10 milions de passatgers anuals.

La demanda de mobilitat ha experimentat un fort increment en aquesta àrea, alhora que l’elevada afluència de nous residents i visitants durant l’estiu ha fet augmentar també les necessitats de transport. De fet, els mesos de juliol i agost la demanda de transport públic arriba a multiplicar-se per quatre en relació amb l’hivern.

L’impuls del CTP

Els serveis de transport de passatgers han rebut un important impuls amb la constitució del Consorci del Transport Públic del Camp de Tarragona, format pels ajuntaments de Tarragona, Reus, Valls, Cambrils, Salou i Vila-seca i la Generalitat, que té com a principal funció planificar i gestionar de manera coordinada i concertada un nou model de transport públic.

Així, el passat mes de gener ja es van posar en marxa nous serveis que suposaran la incorporació de 12.000 expedicions i la realització de més de 216.000 quilòmetres addicionals l’any.

Aquestes millores es van aplicar en els principals corredors de mobilitat d’aquest àmbit, amb un especial èmfasi en els eixos Tarragona – Vila-seca – Reus; Reus – Salou – Cambrils; Tarragona – Salou – Cambrils; Tarragona – Valls i Reus –Valls.

També el passat mes de gener es va iniciar la licitació del projecte d’integració tarifària al Camp de Tarragona, amb el 2007 com a horitzó per a la seva aplicació.

Nova base de gestió de la flota

D’altra banda, l’Empresa Plana, concessionària de transport de viatgers al Camp de Tarragona i una de les que disposa d’una flota més gran a Catalunya, ha arribat recentment a un acord amb CIMALSA per instal·lar una base de gestió de la seva flota a la CIM El Camp.

Aquesta empresa ocuparà una parcel·la de 15.000 m2 on hi habilitarà un aparcament per a 150 autocars, així com oficines i instal·lacions per al personal de conducció. Des d’aquesta base es gestionarà el 50% del total de la flota de l’empresa.

Per prendre aquesta decisió, l’empresa ha valorat especialment la ubicació i els accessos de la CIM El Camp així com el fet que aquesta plataforma logística ofereixi més condicions de vigilància i seguretat que altres polígons sense accessos controlats.

19 de maig de 2006