Els tres nous autobusos substituiran d’altres més antics i permetran que el conjunt dels set autobusos que cobreixen la línia tinguin una antiguitat inferior als cinc anys.
Els vehicles estan dotats de les darreres innovacions d’accessibilitat, confort i seguretat, i ofereixen 46 places per a viatgers asseguts, així com pis baix i espai per a cadires de rodes.
Aquestes millores augmentaran l’atractiu del transport públic en una zona, el Camp de Tarragona, que és la segona àrea de Catalunya pel que fa al nombre de desplaçaments, amb uns 10 milions de passatgers anuals.
La demanda de mobilitat ha experimentat un fort increment en aquesta àrea, alhora que l’elevada afluència de nous residents i visitants durant l’estiu ha fet augmentar també les necessitats de transport. De fet, els mesos de juliol i agost la demanda de transport públic arriba a multiplicar-se per quatre en relació amb l’hivern.
Recentment s’han incorporat també set vehicles nous a la flota de l’empresa Plana, que dóna servei a diferents poblacions de la zona.
L’impuls del CTP
Els serveis de transport de passatgers han rebut un important impuls amb la constitució del Consorci del Transport Públic del Camp de Tarragona, format pels ajuntaments de Tarragona, Reus, Valls, Cambrils, Salou i Vila-seca i la Generalitat, que té com a principal funció planificar i gestionar de manera coordinada i concertada un nou model de transport públic.
Així, el passat mes de gener ja es van posar en marxa nous serveis que suposaran la incorporació de 12.000 expedicions i la realització de més de 216.000 quilòmetres addicionals l’any.
Aquestes millores es van aplicar en els principals corredors de mobilitat d’aquest àmbit, amb un especial èmfasi en els eixos Tarragona – Vila-seca – Reus; Reus – Salou – Cambrils; Tarragona – Salou – Cambrils; Tarragona – Valls i Reus –Valls.
També s’ha impulsat el projecte d’integració tarifària al Camp de Tarragona, amb el 2007 com a horitzó per a la seva aplicació.
7 de juny de 2006