El DPTOP ha donat un nou pas per la millora del traçat de la C-31 entre la Tallada d'Empordà i Torroella de Fluvià, amb l'aprovació de l'estudi informatiu. Aquest projecte comportarà una important millora en les condicions de seguretat i fluïdesa del trànsit en aquesta via amb la construcció de sis variants per tal d'evitar les zones urbanes, així com nous accessos a les poblacions. Es preveu licitar les obres el quart trimestre d'enguany, amb un pressupost de 71,9 MEUR.

L’itinerari que uneix la Bisbal d’Empordà i Figueres ja va ser objecte d’una primera actuació de millora l’any 2003, quan es va intervenir als trams situats als extrems, entre Corçà i Verges i entre Torroella de Fluvià i Figueres.

Tot seguit, es va decidir impulsar el condicionament del tram central de la C-31, des de Verges fins a Torroella de Fluvià, i al desembre de 2004 es va iniciar la informació pública de l’estudi informatiu i de l’impacte ambiental de tot el projecte.

Per tal d’assolir un ampli acord territorial sobre el traçat de la variant de Verges, situada al principi del tram, i continuar impulsant la resta de l’obra, el DPTOP ha decidit excloure aquesta part de l’aprovació de l’estudi informatiu.

Així, l’estudi informatiu aprovat ara inclou el tram de la C-31 entre la Tallada d’Empordà i Torroella de Fluvià, que ja disposa de la declaració d’impacte ambiental. Simultàniament, s’ha iniciat la redacció del projecte constructiu, amb la previsió de licitar les obres el quart trimestre d’enguany amb un pressupost de 71,9 MEUR.

Sis noves variants

El projecte suposarà el condicionament i millora de 15,7 quilòmetres de la C-31, que discorren pels termes municipals de la Tallada d’Empordà, Tor, Albons, Viladamat, Ventalló, Torroella de Fluvià i Vilamacolum.

La longitud de la nova carretera, incloent les variants de traçat previstes, que evitaran el seu pas per zones urbanes, serà lleugerament superior, de 16,8 quilòmetres, i estarà formada per dos carrils de 3,5 metres d’amplada i dos vorals de 2,5 metres.

L’actuació de millora es pot dividir en els següents trams:

  • La Tallada d’Empordà-Albons: té una longitud de 6,4 quilòmetres i inclou les variants de la Tallada d’Empordà i de Tor per l’est dels municipis, així com un accés a Albons amb un enllaç a nivell.
  • Variant de Viladamat, per l’oest del nucli urbà i amb una longitud de 3,6 quilòmetres.
  • Variant de Ventalló, amb 1,8 quilòmetres de recorregut.
  •  Variants de Torroella de Fluvià i de Vilamacolum, amb una longitud de 5 quilòmetres. La variant de Torroella es farà per l’oest de la població, mentre que la variant de Vilamacolum discorrerà per l’est del nucli urbà.

Les obres inclouran enllaços a nivell per donar accés als nuclis de la Tallada d’Empordà i Tor, així com una intersecció en “T” per a accedir a Albons. Els enllaços de Viladamat, Ventalló, Torroella de Fluvià i Vilamacolum seran a diferent nivell.

El nou traçat permetrà la creació d’un carril de bicicletes al llarg del recorregut, mitjançant l’adequació de camins existents, que rebran un tractament específic als trams que coincideixen amb carreteres per tal de garantir la seguretat dels usuaris.

5 de gener de 2007