El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha atorgat la concessió de la gestió de la nova l'estació d'autobusos de Lloret de Mar a la unió temporal d'empreses constituïda per Barcelona Bus, TEISA, SARFA, AUTOCARS R.MAS I COETBUS per un període de 10 anys. Les obres de construcció de l'estació, que tenen un cost de 8 MEUR, s'acabaran el proper mes de maig i inclouen també un nou aparcament públic soterrat per a 188 vehicles i la urbanització de l'entorn.

L’empresa concessionària haurà de gestionar aquesta nova infraestructura que té l’objectiu de millorar i modernitzar el servei de transport públic de viatgers en un punt per on passen cada any 1,8 milions de passatgers en serveis interurbans. L’estació acull 22 línies de transport comarcals, amb la resta de Catalunya i també d’àmbit estatal i internacional.

Així, a banda de connectar amb altres municipis de la Costa Brava, enllaça amb Barcelona i Girona i amb ciutats de l’Estat espanyol com Múrcia o Almeria, entre altres. D’altra banda, donada la seva importància com a municipi turístic hi arriben, sobretot els mesos d’estiu, un gran nombre d’autocars provinent de països europeus com ara França, Itàlia o Alemanya. La nova estació podrà, doncs, donar el servei de qualitat que li correspon a una infraestructura de gran importància per a la mobilitat i l’activitat turística.

Descripció general de l’estació

La nova estació, que es va començar a construir el maig de 2005, s’ubica al mateix espai que l’anterior, a la cantonada de les avingudes Josep Marlés i Vila de Blanes. L’antiga estació presentava una certa degradació pel pas dels anys i unes instal·lacions insuficients per al correcte desenvolupament de les seves activitats. La nova estació és més moderna i adaptada a les noves necessitats dels usuaris. Mentre duren les obres, s’ha habilitat una estació provisional a la zona.

El nou edifici es divideix en dues franges, una més propera a l’andana de pas que és la zona de servei als usuaris, l’altra meitat de l’edifici és un únic espai que funciona com a vestíbul, bar i zona de circulació, amb visió directa sobre l’andana principal. Aquesta andana té 4,3 m d’amplada i dóna servei a 12 autobusos aparcats en bateria. També hi ha 3 dàrsenes més per a aparcament en línia.

Els autobusos disposen d’un espai de maniobres de 18,7 metres, apte per a unitats de fins a 15 metres de llarg. Aquest espai queda segregat del carrer Verge de Loreto per una vorera sense ús i l’accés a l’aparcament soterrani.

Tot el conjunt de circulacions i andanes exteriors queda protegit per una coberta rectangular de formigó de 95,5 per 44 metres enjardinada en la seva superfície superior i situada a una alçada aproximada de 5 metres. El tapís vegetal resultant dóna singularitat a l’edifici, ja que és el paisatge visible des de tots els edificis de l’entorn.

Un aparcament soterrat per a 188 vehicles

També s’ha previst la construcció d’un aparcament soterrat a l’espai de l’estació amb capacitat per a 178 places per a cotxes i 10 per a motocicletes. Aquest aparcament suposarà un punt de descongestió del trànsit en una zona propera al casc antic, en procés de transformació i peatonalització.

Finalment, la urbanització d’aquest espai, que inclou una parada de taxis amb capacitat de 12 unitats, esdevindrà un punt de referència en el paisatge urbà de Lloret de Mar, donant resposta a la continuïtat del nucli antic de la vila, per un costat, i als nous creixements urbanístics per l’altre.