Vistos els informes presentats avui pels tècnics que fan el seguiment del projecte d’enderroc que consideren que per raons de seguretat és imprescindible i urgent dur a terme el reforçament dels edificis de Conca de Tremp 8 i Calafell 4 del barri del Carmel, s’ha reiterat de nou la sol·licitud als veïns d’aquests immobles per què autoritzin formalment l’entrada dels tècnics que han de dur a terme aquests treballs.
L’autor del projecte d’estintolament, Carles Buxadé i el responsable de l’informe de l’estat dels edificis pendents d’enderrocament, Vicente Alegre, consideren que la situació d’aquests immobles (Calafell 8-6 i Conca de Tremp 6) s’ha agreujat perquè la pluja d’avui provoca un sobrepès a la runa que pressiona aquests edificis. Els informes consideren que la situació obliga a actuar el més aviat possible i que no fer-ho seria una irresponsabilitat. A més, l’estat de l’edifici a enderrocar podria afectar l’estat dels immobles contigus.
Tota aquesta informació s’ha traslladat als advocats que representen els veïns d’aquests immobles contigus (Conca de Tremp 8 i Calafell 4) per tal que autoritzessin l’inici del seu procés d’estintolament. Malgrat ser coneixedors d’aquesta situació, els veïns d’aquests dos edificis s’han continuat negant a autoritzar els treballs. Així doncs, i per motius de seguretat, la Generalitat ha presentat una petició d’ordre judicial per tal que el jutge autoritzi l’entrada a aquests edificis la qual cosa permetria l’inici de l’estintolament. El reforç d’aquests edificis és el pas previ i necessari per després poder dur a terme l’enderrocament controlat dels immobles Calafell 8-6 i Conca de Tremp 6.
La Generalitat considera que s’ha fet tot el possible per intentar que la solució fos consensuada amb els veïns però, tenint en compte que la seguretat dels immobles requeria una actuació imminent s’ha hagut de recórrer a demanar l’ordre judicial.