En la reunió del consell d’administració del Consorci del Transport Públic del Camp de Tarragona (CTPCT) que s’ha celebrat avui, s’han presentat les millores de servei del transport públic per carretera que aplicarà la Generalitat properament. Aquestes millores suposaran un increment de més d’11.000 noves expedicions anuals en les línies que donen servei als principals corredors de mobilitat de la zona. D’altra banda El consell ha aprovat la incorporació dels municipis de Cambrils, Salou i Vila-seca a l’entitat. També s’ha aprovat el programa de treball per als propers dos anys que planteja millorar el nivell dinformació que reben els usuaris i aconseguir la integració tarifària, entre altres mesures.

La reunió, que ha estat presidida per Manel Nadal, secretari de Mobilitat, també ha tingut com a punts de l’ordre del dia l’aprovació del pressupost de 600.000 euros per a aquest any, la constitució del Comitè Executiu del consorci i de diversos òrgans d’assessorament i consulta i el nomenament d’un representant del consorci en el consell de Mobilitat de Catalunya.

Millores als serveis d’autobusos

El transport de viatgers per carretera és una de les principals eines de mobilitat al Camp de Tarragona. En la línia de millorar progressivament el servei, avui s’han presentat la posada en marxa d’un important increment d’expedicions en els principals corredors de mobilitat de la zona. Aquesta mesura permetrà incrementar en més d’11.000 noves expedicions els viatges entre els eixos de Tarragona-Vilaseca-Reus, Reus-Salou-Cambrils, Tarragona-Salou-Cambrils i Tarragona-Valls.

Línia Reus-Vila-seca: Increment de tres expedicions d’anada i tres de tornada de dilluns a divendres feiners tot l’any.

Nombre noves expedicions 6

Quilòmetres llargada itinerari 12

Nombre dies feiners (dl a dv) anuals 248

Total quilòmetres addicionals 17.856

Línia Tarragona-Vila-seca: Dues expedicions més de dilluns a divendres amb origen a la ciutat de Tarragona i destinació a la població de Vila-seca i d’una expedició més de dilluns a divendres feiners amb origen a Vila-seca i destinació a Tarragona.

Nombre noves expedicions 3

Quilòmetres llargada itinerari 12

Nombre dies feiners (dl a dv) anuals 248

Total quilòmetres addicionals 8.928

Línia Reus-Salou: Increment de nou expedicions d’anada i nou de tornada entre Reus i Salou de dilluns a divendres feiners en els mesos de novembre a abril obtenint una freqüència de pas d’alta intensitat en hores punta.

Nombre noves expedicions 18

Quilòmetres llargada itinerari 14

Nombre dies feiners (dl-dv nov. a abril) 132

Total quilòmetres addicionals 33.264

Línia Cambrils-Reus: Increment de quatre expedicions d’anada Cambrils-Reus i quatre de tornada Reus-Cambrils de dilluns a divendres feiners, de dues expedicions d’anada i tornada els dissabtes feiners i de quatre expedicions en diumenges i festius tot l’any.

Nombre noves expedicions 14

Quilòmetres llargada itinerari 18

Nombre dies feiners (dl a dv) anuals 248

Nombre diss, dium. I festius anuals 110

Total quilòmetres addicionals 13.392

Línia Tarragona-Valls: tres expedicions més d’anada i tres de tornada entre Tarragona i Valls en dissabtes feiners

Nombre noves expedicions 6

Quilòmetres llargada itinerari 23

Nombre diss feiners 52

Total quilòmetres addicionals 7.176

Línia Reus-Valls: Cinc noves expedicions d’anada i tornada entre Valls i Reus de dilluns a divendres tot l’any, que comportarien, a més, en tots els casos, una millora en les comunicacions d’ambdues ciutats i dels pobles de La Selva de Camp, Alcover i El Milà entre si amb les capitals comarcals. D’altra banda, hi haurà tres expedicions addicionals els dissabtes feiners que complementin l’única expedició d’anada i tornada existent actualment.

De dilluns a divendres

Nombre noves expedicions 10

Quilòmetres llargada itinerari 212

Nombre dies feiners (dl a dv) 248

Total quilòmetres addicionals 424.000

Dissabtes feiners

Nombre noves expedicions 3

Quilòmetres llargada itinerari 150

Nombre dies feiners (db feiners) 52

Total quilòmetres addicionals 46.800

Línia Tarragona-Roda de Barà

Es vol millorar la freqüència de pas dels autobusos que uneixen els municipis de Tarragona, Altafulla, Torredembarra, La Pobla de Montornès, Creixell i Roda de Barà.

Així, hi haurà una nova expedició d’anada a primera hora del matí de La Pobla de Montornès a Tarragona; una expedició a mig matí i una altra a darrera hora del matí de Roda de Barà a Tarragona i, finalment, una nova expedició a primera hora de la tarda de Tarragona a Roda de Barà amb prolongació fins el Vendrell

Línia Les Borges del Camp-Reus Increment d’una expedició d’anada i una de tornada de dilluns a divendres feiners i d’una expedició d’anada de dilluns a divendres en període lectiu i una de tornada dilluns, dimarts i dijous lectius.

Nombre expedicions 8

Quilòmetres llargada itinerari 10

Nombre dies feiners (dl a dv) 595

Total quilòmetres addicionals 47.600

Línia El Catllar-Tarragona: quatre expedicions d’anada i tornada en dissabtes feiners.

Nombre expedicions 8

Quilòmetres llargada itinerari 14

Nombre dies feiners (db feiners) 52

 Total quilòmetres addicionals 7.280

Línia Pont d’Armentera-Valls: S’incrementen dues expedicions d’anada i de tornada de dilluns a divendres feiners entre les dues poblacions.

Nombre expedicions 4

Quilòmetres llargada itinerari 24

Nombre dies feiners (dl a dv) 248

Total quilòmetres addicionals 23.808

Línia Vinyols-Reus Increment de quatre expedicions d’anada i tornada en dies feiners tot l’any i de quatre expedicions d’anada i tornada en diumenges i festius tot l’any i d’una expedició addicional d’anada i tornada els dissabtes feiners

Cambrils, Vilaseca i Salou s’incorporen al Consorci

El consell d’administració del Consorci del Transport Públic del Camp de Tarragona ha aprovat avui la incorporació dels municipis de Cambrils, Salou i Vilaseca a aquesta entitat. La participació d’aquests municipis reforça i consolida el consorci integrant uns municipis que formen part d’una àrea de gran creixement turístic que presenta alts índexs de mobilitat quotidiana i de temporada.

Aquests municipis s’uneixen així a el Consorci que és constituït per la Generalitat de Catalunya i els ajuntaments de Reus, Tarragona, Valls i, des d’avui, els ajuntaments de Cambrils, Salou i Vila-seca com a administracions titulars de serveis públics de transports col·lectius. A més de les set administracions consorciades, també formen part del Consell d’administració del Consorci tres vocals de ple dret representant els consells comarcals de l’Alt Camp, el Baix Camp i el Tarragonès, i un vocal observador, amb veu i sense vot, en representació de l’Administració General de l’Estat. Els Estatuts preveuen que es puguin adherir al Consorci altres administracions titulars de serveis públics de transport col·lectiu del Camp de Tarragona.

Amb data del 26 de juliol de 2003, es va constituir el Consorci del Transport Públic del Camp de Tarragona (CTPCT). El maig del 2004 va tenir lloc la primera reunió del consell d’administració del Consorci que va suposar la posada en marxa d’aquesta entitat que s’encarrega de coordinar el transport públic de viatgers a la zona que comprèn les comarques de l’Alt Camp, el Baix Camp i el Tarragonès, seguint el model de l’Autoritat del Transport Metropolità de la regió metropolitana de Barcelona.

Els objectius estratègics del Consorci del Transport Públic del Camp de Tarragona són incrementar la utilització dels serveis de transport públic; incrementar la quota del transport públic en el mercat de la mobilitat; reduir la quota de mercat del vehicle privat; afavorir un model de mobilitat més sostenible; reduir la congestió en la xarxa viària i reduir la sinistralitat en els desplaçaments.

Aprovació del pla de treball 2005-2007

A la reunió d’avui també s’ha aprovat el pla de treball 2005-2007 que preveu quatre línies principals d’actuació per als propers dos anys.

Guia integrada amb tota la informació de transport públic del Camp del Tarragona, una imatge comuna i un web que contindrà tota la informació.

Aquesta mesura permetrà millorar la comunicació amb els usuaris actuals i els potencials i servirà per incrementar el nombre de clients de les diverses línies de transport

Redacció del projecte d’integració tarifària (zonificació, títols i preus i tecnologia aplicable)

Aquesta mesura també servirà per vertebrar les diverses línies de transport als usuaris i per fomentar-ne l’ús.

Redacció d’un pla de millora del servei

L’augment de població dels diversos municipis de l’àrea metropolitana de Tarragona ha canviat les necessitats de mobilitat de la seva població. En aquest sentit, l’increment de serveis i d’horaris en línies que fins ara no ho requerien és la resposta a una necessitat existent. La redacció d’aquest pla permetrà fer front a aquestes noves necessitats.

Redacció d’un projecte de servei de rodalia ferroviària del Camp de Tarragona

L’objectiu és integrar el servei de rodalies de Barcelona i que s’estableixin connexions ferroviàries entre les ciutats del Camp de Tarragona.