Les obres a l’estació de Liceu continuaran encara durant uns mesos, però sense afectar la calçada. Tot i això, es mantindrà un àmbit d’obra a la vorera, al voltant de la boca de Metro situada davant del Pla de la Boqueria, que afectarà parcialment el trànsit dels vianants. L’accés en sentit Canyelles ubicat en aquest punt continuarà tancat, per tant els usuaris hauran de seguir utilitzant la boca situada davant del Mercat de la Boqueria.
Pel que fa al servei d’autobús, dimecres quedaran restablerts els recorreguts originals de les línies d’autobusos diürns 14, 38 i 59 i els de les línies d’autobusos nocturns N4, N6 i N9.
Inici de la fase final
Les obres que els darrers mesos han afectat el trànsit a la Rambla, formen part de les actuacions prèvies de reforç i ampliació d’algunes àrees de l’estació per permetre la instal·lació d’un ascensor que facilitarà l’accessibilitat de les persones amb mobilitat reduïda (PMR). Aquest ascensor anirà de nivell de carrer a nivell d’andana del costat mar banda Besòs (sentit Canyelles). També s’aprofitarà per ampliar el vestíbul i un tram d'andana, automatitzar l'estació, construir camins per a invidents amb paviment diferenciat i per col·locar rampes d'accés als vagons i fer millores diverses tant des del punt de vista estructural com de les instal·lacions de l'estació.
La primera fase de les obres es van iniciar l’abril del 2005 i va permetre la instal·lació d’un ascensor i l’ampliació del vestíbul i d’un tram de l’andana al costat mar, banda Llobregat. Aquestes ampliacions van permetre guanyar espai per a una sala tècnica, que permetrà l’automatització de l’estació en el futur. L’ascensor va del nivell del carrer al nivell del vestíbul, que està situat a la mateixa cota de l’andana. Així mateix, es van remodelar els accessos i escales i es van renovar les instal·lacions. Es preveu que a principis del 2007 els dos ascensors ja estiguin en funcionament. El pressupost del conjunt de l'obra, amb l'adaptació dels dos vestíbuls i les diverses millores complementàries, és de 3 MEUR.
Pla d’adaptació de les estacions
L’adequació d’estacions per a l’accés de persones amb mobilitat reduïda (PMR) a la xarxa de Metro és una de les prioritats del Govern català amb una inversió que superarà els 100 milions d'euros. Cal tenir en compte la dificultat que comporta remodelar estacions antigues i en funcionament, una iniciativa amb la qual Catalunya s’avança a altres xarxes metropolitanes com les de Nova York, Londres, París o Madrid, pel seu elevat cost i la seva complexitat tècnica.
Actualment, de les 128 estacions de la xarxa de Metro, se n’han adaptat 52, 50 estacions estan en obres i de 19 més s’està redactant el projecte per a la seva execució. Les 7 estacions restants són de nova construcció en obres de prolongació. Les estacions que es construeixen noves ja es projecten amb els accessos adaptats a persones amb mobilitat reduïda; és el cas de les estacions de l’L11, l’L2, les ampliacions de l’L3 i la l’L5, i totes les estacions de la futura L9 i L10. Pel que fa a les línies de la xarxa d’FGC, de les 72 estacions existents, 50 ja estan adaptades, 15 estan en obres i s’està redactant el projecte de l’adequació de 5 estacions, mentre que les 2 restants corresponen a estacions de nova construcció.