Avui, dimarts, 27 de març, ha tingut lloc la 8a sessió web del Departament de Justícia \'Pot l\'Administració seduir per Internet?\', a càrrec de David Boronat, especialista en Internet i soci fundador de l\'empresa Multiplica.

L’objectiu de la sessió és reflexionar sobre si les administracions públiques s\'han de vendre fent ús de la xarxa i analitzar com algunes ja estan utilitzant Internet de manera més intensa per sensibilitzar, comunicar i implicar la ciutadania emocionalment o mostrar uns valors de territori i una gestió òptima.

Potser en una primera etapa les administracions s’havien de centrar a aportar valor en forma d’informació i serveis en línia, però això no descarta la possibilitat que, a més, siguin comunicatives i fins i tot emocionals. Les empreses ja han començat a entendre que han d’establir un autèntic diàleg que s’iniciï des de l’usuari i on les emocions compten si el que volen és connectar amb l’audiència.

Així neix la persuabilitat, entesa com la “capacitat (persuasiva) d’una presència en línia, de portar a l’acció l’usuari i convertir-lo en subscriptor, client... mitjançant raons i discursos que no només guanyin la seva raó sinó que més aviat commoguin el seu cor”. El concepte de persuabilitat aprofundeix en la psicologia de l’usuari i analitza els elements que poden condicionar les petites decisions que prengui quan visiti un lloc web.

David Boronat analitza què està passant en el sector privat a la xarxa i, com diu el títol de la sessió, si és possible que l’Administració sedueixi per Internet.