Aquesta setmana s'han iniciat les obres de la dàrsena esportiva interior del port de Sant Carles de la Ràpita. Després de la realització dels estudis i les prospeccions necessàries de les obres, l'empresa Sant Carles Marina ha començat les tasques prèvies per a la construcció de la primera fase d'aquesta nova infraestructura que donarà cabuda a 574 embarcacions. Amb tot es preveu que la dàrsena, en aquesta primera fase, entri en funcionament durant el primer trimestre de 2008. Aquesta instalolació esportiva preveu potenciar el port de la Ràpita, dinamitzar l'economia i el turisme de la zona i dotar als ciutadans de nous espais d'ús públic. A més, quedarà integrada al municipi, prioritzant el respecte per la fauna i l'entorn natural.

Aquesta setmana s’han iniciat les obres de la dàrsena esportiva interior del port de Sant Carles de la Ràpita. Després de la realització dels estudis i les prospeccions necessàries de les obres, l’empresa Sant Carles Marina ha començat les tasques prèvies per a la construcció de la primera fase d’aquesta nova infraestructura que donarà cabuda a 574 embarcacions. Amb tot es preveu que la dàrsena, en aquesta primera fase, entri en funcionament durant el primer trimestre de 2008. Aquesta instal·lació esportiva preveu potenciar el port de la Ràpita, dinamitzar l’economia i el turisme de la zona i dotar als ciutadans de nous espais d’ús públic. A més, quedarà integrada al municipi, prioritzant el respecte per la fauna i l’entorn natural.

Sant Carles Marina és l’empresa que s’encarregarà de la construcció i l’explotació d’aquesta dàrsena esportiva de la Ràpita, per a la qual preveu una inversió de 20 MEUR. Un cop finalitzades les dues fases del projecte la instal·lació acollirà 1.076 embarcacions d’esbarjo. La concessionària Sant Carles Marina, SA gestionarà la dàrsena per un període de 30 anys.

Descripció de les obres

El projecte constructiu preveu que la dàrsena interior s’adapti a les característiques físiques de l’entorn. Així, la nova instal·lació esportiva s’aïllarà del marge de la zona de Ribera a través d’un pantalà flotant, que permetrà garantir la renovació de les aigües que l’envolten i protegir-ne la seva qualitat. A més, aquest pantalà, per la part de sota, disposarà d’una barrera per impedir el pas d’elements que puguin perjudicar el medi ambient. La dàrsena tindrà una superfície total de 228.750 m2. Aquesta es dividirà en tres zones: aigua (193.109 m2), terra (6.574 m2) i àrea pública (29.067 m2). Amb l’objectiu de protegir l’entorn es construirà un pont de 30 metres de longitud i 11 metres d’amplada, com a única connexió entre la zona de Ribera i la dàrsena esportiva.

1.076 amarradors esportius

La nova dàrsena esportiva, que s’està construint a l’interior del moll dels Alfacs, s’executarà en dues fases. La primera fase, que ara s’ha iniciat, donarà cabuda a 574 embarcacions, i s’ha de realitzar en un termini de dotze mesos. Més endavant, el projecte contempla la realització d’una segona fase, en la que es crearien 502 nous punts d’amarratge. Amb les dues fases s’han d’assolir els 1.076 amarradors esportius d’entre 8 i 30 metres d’eslora que hi ha inclosos en el projecte concessionat.

Nous espais públics

Amb aquesta instal·lació esportiva, la badia dels Alfacs guanya un gran espai públic obert perquè ciutadans i visitants puguin gaudir de l’entorn del Delta. Aquesta àrea pública es distribuirà entre una plaça arbrada (9.685 m2), una zona enjardinada (14.877 m2) i una àrea d’aparcament (4.505 m2). Així mateix, la zona disposarà d’una superfície comercial (3.244 m2). El projecte també contempla la creació d’un hàbitat humit. Aquest hàbitat integrarà la dàrsena esportiva amb el paisatge i, a més, permetrà conservar l’espai natural de la zona i, especialment, les aus aquàtiques.