L’escala d’avui del Seabourn Legend clou la temporada de creuers turístics 2005 al port de Palamós, que enguany ha comptat amb 7 escales i la visita de 1.198 passatgers. La propera temporada es donarà un fort impuls al dinamisme del Port i es preveu aconseguir multiplicar l’arribada de creuers a Palamós fins arribar a les 16 escales.
Seabourn Legend
El Seabourn Legend, que realitza la setena escala de la temporada, porta a bord 200 passatgers, majoritàriament nord-americans i britànics, i 164 tripulants.
El creuer ha arribat al port empordanès a les 8.00 hores procedent de Barcelona i, després de fer una escala de 10 hores a Palamós, salparà amb destinació a Port Vendres (França).
El Seabourn Legend, que pertany a la companyia naviliera Cunard Line, té una eslora de 135 metres i un calat de 4,99 metres. Aquest és un creuer de luxe que disposa de totes les comoditats per als passatgers, biblioteca, restaurants, piscina, jacuzzis, àrea de fitness i àmplies zones d’oci.
Previsions temporada 2006
Actualment, les previsions dels operadors portuaris per a la Temporada de creuers 2006 són molt positives, ja que es preveuen 16 escales al port de Palamós amb l’arribada dels creuers Adriana, Seabourn Legend, Prinsendam, Thompson Celebration, Thompson Spirit i Thompson Destinity. Aquestes xifres es poden incrementar en els propers mesos.
El port de Palamós s’està consolidant com a destinació de creuers turístics que fan rutes pel Mediterrani. És un port amb un entorn geogràfic idoni per als turistes, ubicat a la Costa Brava i proper a nuclis turístics com Girona, Barcelona i Figueres.
Per altra banda, el port empordanès té les condicions tècniques necessàries per competir en el mercat de creuers turístics del Mediterrani: amb unes infraestructures i serveis preparats per facilitar l’arribada de creuers al port, l’aplicació de les mesures de seguretat indicades per la normativa internacional, i perspectives de futur per potenciar aquesta activitat.
Ports de la Generalitat participa anualment en fòrums internacionals de creuers com el Seatrade i es membre de Medcruise, per promocionar el port de Palamós. Enguany i fruit d’aquesta tasca, Palamós ha despertat un fort interès entre els operadors nord-americans.