Sala de premsa

event_note Nota de premsa

FGC demana augmentar els serveis mínims establerts per a les properes jornades de vaga

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha demanat a la Conselleria de Treball i Indústria, augmentar els serveis mínims establerts per a les jornades de vaga convocades pel Sindicat Independent de Maquinistes i Ajudants Ferroviaris.

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha demanat a la Conselleria de Treball i Indústria, augmentar els serveis mínims establerts per a les jornades de vaga convocades pel Sindicat Independent de Maquinistes i Ajudants Ferroviaris.

Mentre l’Autoritat Laboral no es pronunciï sobre aquesta petició, és previst que durant la jornada de vaga convocada per demà dimecres 9 de març, es mantinguin els mateixos serveis mínims d’ahir, els quals estableixen, en hora punta de matí (de 07,00 h a 09,00 h), per a la línia Barcelona-Vallès, 3 trens/hora a les línies S1 (Barcelona-Terrassa), S5 (Barcelona-Sant Cugat/Rubí) i S55 (Barcelona-UAB), enlloc dels 5 previstos en servei normal, i 2 trens/hora a la línia S2 (Barcelona-Sabadell), enlloc dels 5 del servei normal. Per a l’hora punta de tarda (de 17,00 h a 21,00 h) tan sols hi ha previstos 3 trens/hora per a la línia S1 i 2 trens/hora per a la línia S2, enlloc dels 4 trens/hora del servei normal.

Quant a la línia Llobregat-Anoia, aquests serveis mínims estableixen, per a l’hora punta de matí, 1 tren/hora ascendent a les línies R5 (Pl. Espanya-Manresa), R6 (Pl. Espanya-Igualada), S4 (Pl. Espanya-Olesa M.), S8 (Pl. Espanya-Martorell-Enllaç), S7 (Pl. Espanya-El Palau) i S33 (Pl. Espanya-Can Ros). En el cas de les línies S7 i S33, el servei habitual és de 2 trens/hora. Per a la línia L8 (Pl. Espanya-Molí Nou) es preveuen 2 trens/hora, enlloc dels 4 del servei habitual. En aquestes línies la principal afectació és per als trens descendents, atès que  es preveu la circulació d’1 tren/hora descendent per a les línies R5, R6, S4, S8, S7 i S33, enlloc dels 2 trens/hora del servei habitual, i 2 trens/hora descendents per a la línia L8, enlloc dels 3 del servei normal. A Llobregat-Anoia, els serveis previstos per a l’hora punta de tarda afecten, bàsicament a les línies S4 i S33, que no tindran cap tren, enlloc del tren previst en servei normal.

Cal recordar que en l’Ordre de Conselleria del passat 2 de març, on s’estableixen aquests serveis mínims, no se’n contemplen ni a l’inici ni al final del servei, ni tampoc entre les 09,00 h i les 17,00 h en cap de les dues línies.

Precisament per aquest motiu, FGC ha considerat aquests serveis mínims del tot insuficients, atès que en les franges d’hora vall d’un dia feiner tipus, els trens d’FGC transporten més del 50% del volum total de viatgers, és a dir, 153.000 viatgers, un col·lectiu que veuria totalment alterada la seva mobilitat si només es poguessin donar els actuals serveis mínims.

Valoració de la primera jornada de vaga

La petició de revisió dels serveis mínims és conseqüència del volum de viatgers que ahir dilluns 7 de març, van utilitzar les línies d’FGC, tot i la convocatòria de vaga. Aquest fet va provocar que, durant l’hora punta la demanda fos superior al 95% de la demanda en hora punta d’un dia feiner en les dues línies, és a dir, gairebé 62.200 viatgers.

En el cas que a Barcelona-Vallès només s’haguessin ofert els serveis mínims previstos, el grau d’ocupació mitjà dels trens hauria estat del 175%, superant el llindar de seguretat i la pròpia capacitat del material mòbil i de les andanes d’algunes estacions.

Aquesta situació no es va arribar a produir gràcies als trens no previstos en serveis mínims que, en el cas de Llobregat-Anoia van ser del 50% en hora vall, és a dir 2 trens a la línia S33, 16 trens a la línia L8, 29 trens a la línia S8, 3 trens a la línia R5, 3 trens a la línia R6, 4 trens a la línia S4 i 5 trens a la línia S7, mentre que a  Barcelona–Vallès es va traduir en l’oferta del 100% del servei habitual, és a dir, 30 trens/hora durant les hores punta, i 28 trens/hora durant les hores vall. Aquestes circulacions les van fer possibles els maquinistes que no es van adherir a la vaga els quals van poder exercir el seu dret al treball amb total normalitat. Una normalitat que es va traduir en l’absència d’incidents remarcables durant tota la jornada.

De cara a les pròximes jornades de vaga, FGC continuarà vetllant per garantir el dret al treball de tots aquells maquinistes que no es vulguin afegir a la vaga i també per oferir el millor servei per a la mobilitat de tots els seus clients.

Els serveis mínims demanats per FGC:

Línia Barcelona - Vallès

En hora punta de matí (de  07,00 h a 09,00 h), a la línia Barcelona-Vallès es demana 4 trens/hora a les línies S1 (Barcelona-Terrassa), S2 (Barcelona-Sabadell), S5 (Barcelona-Sant Cugat/Rubí) i S5 (Barcelona-UAB), enlloc dels 5 que circulen en el servei normal.

A la mateixa línia, en hora punta de tarda (de 14,00 h a 21,00 h), es demana 4 trens/hora per a les línies S1 i S2 enlloc dels 5 que circulen en servei normal, i 8 trens/hora per a les línies urbanes L7 i L6, enlloc dels 10 trens que circulen en el servei normal.

Pel que a la resta de la jornada, és a dir, les hores vall (d’inici de servei a 07,00 h, de 09,00 a 14,00 h i de 21,00 h a final de servei), es demana 2 trens/hora a les línies S1 i S2, enlloc dels 4 de servei normal,1 tren/hora per a la línia S5 enlloc dels 2 de servei normal, 5 trens/hora a la línia L7 enlloc dels 10 de servei normal, i 4 trens/hora a la línia L6, enlloc dels 8 habituals.

Línia Llobregat – Anoia

En hora punta de matí, a la línia Llobregat-Anoia es demana el 100% del servei de les línies R5 (Pl. Espanya-Manresa), R6 (Pl. Espanya-Igualada), S4 (Pl. Espanya-Olesa de M.), S8 (Pl. Espanya-Martorell-Enllaç), S7 (Pl. Espanya-El Palau i S33 (Pl. Espanya-Can Ros), mentre que per a la línia L8 (Pl. Espanya-Molí Nou) es demana 1 tren/hora ascendent i 1 tren/hora descendent, enlloc dels 4 ascendents i els 3 descendents del servei normal.

També a Llobregat-Anoia, en hora punta de tarda (de 14,00 h 21,00 h), es demana el 100% del servei a les línies R5, R6, S4, S8 i S7 i 2 trens/hora ascendents i descendents per a la línia L8, enlloc dels 4 del servei habitual.

Pel que fa a les hores vall (d’inici de servei a 07,00 h, de 09,00 a 14,00 h i de 21,00 h a final de servei), es demana 1 tren ascendent i un descendent cada dues hores per a les línies R5, R6, S4 i S8, 1 tren/hora ascendent i descendent a la línia S7, enlloc dels 2 del servei normal, i 2 trens/hora ascendents i descendents a la línia L8, enlloc dels 4 del servei habitual.

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia