Adiferència dels carrils bus urbans, la majoria dels quals han pogut ser implantats pels propis ajuntaments, amb un simple repintat de marques viàries tot ajustant l’amplada dels carrils per a la circulació general, la introducció de carrils bus a grans artèries interurbanes sense reduir la seva capacitat actual, requereix actuacions d’infraestructura més complicades i de cost d’inversió més elevat. Amb l’objectiu de rendibilitzar la forta inversió de les actuacions i afavorir el creixement del nombre de passatgers per vehicle als automòbils privats per aquests carrils bus també podran circular vehicles d’alta ocupació (VAO), ocupats per dos o més passatgers. De Ripollet a l’Avinguda Meridiana pel carril bus Segons el projecte previst, el carril bus serà una via addicional de l’autopista C-58 en el tram esmentat, ja que seguirà el seu mateix traçat, situant-se en gairebé tota la seva longitud en la mitjana de l’autopista. La nova via serà de dos carrils, tots dos circulant sempre en el mateix sentit. Tot i així, seran reversibles i, si es considera necessari, es podran ser en sentit Barcelona al matí i en sentit Ripollet a la tarda, d’acord amb les necessitat de mobilitat. S’ha dividit la totalitat de la longitud d’estudi en tres sectors: el nus de Ripollet, l’avinguda Meridiana i el tram central. Només es proposen alternatives al tram central; la solució proposada és única als altres trams. La longitud aproximada del carril bus estudiat és de 6,7 km. L’alternativa escollida a l’estudi suposa un cost previst de 54,9 MEUR. Altres carrils bus D’altra banda, el DPTOP també està estudiant altres vies on incorporar el carril bus. Carril bus de la B-23 entre Molins de Rei i Diagonal L’estudi planteja crear una calçada central reversible amb dos carrils per a ús d’autobusos. En aquests moments, l’Estudi informatiu i l’Estudi d’impacte ambiental estan finalitzats però no aprovats, ja que la via objecte d’actuació és competència de l’Estat, i és necessari obrir un procés de negociació amb el Ministeri de Foment per tal d’arribar a un acord per a la seva materialització. Carril bus a la C31 entre Montgat i el carrer Prim Atesa la dificultat d’ampliació del viaducte de Badalona a causa de la proximitat a les edificacions, aquest carril bus es planteja només d’entrada a Barcelona, ja que els requeriments d’espai són inferiors. El plantejament d’un únic carril bus d’entrada permet pensar en un carril bus no reversible i no segregat en la major part del recorregut. En aquests moments s’acaba de licitar la redacció de l’Estudi informatiu i l’Estudi d’impacte ambiental d’aquest projecte.