Territori

S'obre al trànsit el nou enllaç de Gironella nord a l'Eix del Llobregat i la variant d'Olvan

query_builder   14 març 2007 13:40

event_note Nota de premsa

S'obre al trànsit el nou enllaç de Gironella nord a l'Eix del Llobregat i la variant d'Olvan

Avui s'ha obert al trànsit el nou enllaç de Gironella nord a l'Eix del Llobregat, en el marc de les obres de desdoblament d'aquesta via que està duent a terme el Departament de Política Territorial i Obres Públiques. També ha entrat en servei avui un nou tram a la C-154, la variant d'Olvan, que permetrà un accés directe a l'Eix dels vehicles procedents d'Olost i Olvan. Igualment, s'ha obert un quilòmetre més de l'autovia. L'obertura d'aquest enllaç és parcial, ja que el ramal de sortida a Gironella nord venint de Manresa quedarà completat el mes vinent.

L’estiu passat, es van posar en servei uns 12 quilòmetres de nova autovia a l’Eix del Llobregat (C-16), corresponents als dos extrems del desdoblament que el Departament de Política Territorial i Obres Públiques està executant entre Navàs i Berga. Actualment, les obres es concentren al tram intermedi, entre Puig-reig i Berga.

En el tram entre Gironella i Berga ja en servei, va quedar pendent d’obrir, per necessitats de l’obra, l’enllaç de Gironella nord. Avui, s’ha posat en servei aquest enllaç, juntament amb un tram de nova construcció de la C-154, la variant d’Olvan, d’1,5 quilòmetres, que connecta amb l’Eix. Així mateix, s’ha obert al trànsit un nou tram d’1 quilòmetre de la C-16 tocant a l’enllaç.

El nou enllaç i la variant

L’enllaç de Gironella nord, que avui entra en servei, s’ha format mitjançant un pas elevat sobre l’autovia per tal de connectar amb els dos sentits de circulació amb rotondes de 60 metres de diàmetre en ambdós extrems. El pas elevat és un pont d’uns 60 metres de longitud i 7,5 metres d’alçada màxima de pila.

L’entrada en servei d’aquest enllaç i de la nova variant d’Olvan permetrà accedir a la C-16 des de Gironella nord, Olvan i Olost tant en direcció Berga com en direcció Manresa. Igualment, permetrà accedir des de l’Eix a aquestes poblacions, venint des de Berga.

D’aquesta manera, aquest enllaç i el nou tram de la C-154 milloren també la connexió cap a Olvan i cap a Olost, ja que els vehicles procedents d’aquestes poblacions podran accedir directament a l’Eix sense passar per l’interior de Gironella, com s’havia de fer fins ara. D’altra banda, l’enllaç també donarà servei al nucli de l’Ametlla de Casserres i a diversos camins de la zona, alhora que enllaçarà amb l’antiga carretera que romandrà oberta cap a cal Rosal i Berga.

Treballs per completar l’enllaç

A més de l’enllaç i la variant d’Olvan, també ha entrat en servei un tram d’1 quilòmetre del nou tronc de la C-16. Això permetrà tenir l’espai per a construir el ramal que facilitarà l’accés des de l’autovia a Gironella nord venint de Manresa. Mentrestant, per poder accedir a Gironella nord venint de Manresa, els vehicles utilitzaran les sortides anteriors, com fins ara.

Així, ara s’iniciaran els treballs de construcció d’aquest ramal que, per necessitats en l’execució de l’obra i la seva sincronització amb el trànsit, no s’ha pogut abordar fins ara. També es formarà el carril d’enllaç definitiu cap a Cal Rosal, ja que el que ha entrat en funcionament és provisional per tal de mantenir la connexió Gironella – Cal Rosal durant les obres.

Una vegada finalitzades aquestes tasques, es col·locarà l’última capa de l’asfalt i es faran els acabats. D’aquesta manera, es preveu que l’enllaç quedi enllestit a mitjan abril.

Desdoblament de l’Eix del Llobregat

Amb l’objectiu de potenciar les connexions entre el Berguedà, el Bages i l’Àrea metropolitana, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha impulsat la continuïtat del desdoblament de l’Eix del Llobregat des de Navàs fins a Berga. L’estiu passat van entrar en servei els dos extrems d’aquest tram; entre Navàs i Puig-reig i entre Gironella i Berga, més de la meitat del desdoblament, que abasta un total de 21 quilòmetres. Aquesta actuació comportarà una inversió global de 234 MEUR.

Actualment, els treballs es concentren en el tram intermedi, entre Puig-reig i Gironella, que es van iniciar més tard que els dels extrems com a conseqüència del canvi de traçat respecte de la proposta inicial. Es preveu que l’estiu vinent quedi enllestida la variant de Gironella i l’octubre vinent, tot el desdoblament en aquest tram.

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia