El Diari Oficial de la Generalitat (DOGC) publica avui l’anunci d’informació pública de l’estudi informatiu i de l’estudi d’impacte ambiental de l’ampliació de l’autopista C-58, en el tram entre Cerdanyola del Vallès i Terrassa. Aquesta actuació consistirà, bàsicament, en la construcció d’una calçada lateral per cada sentit de circulació i la remodelació dels enllaços. La inversió estimada per a dur a terme les obres és de 76,2 MEUR.

L’autopista C-58 constitueix una de les vies de comunicació d’alta capacitat més importants entre el Barcelonès i el Vallès Occidental i enllaça, a l’alçada de Terrassa, amb l’Eix del Llobregat (C-16), que forma part de l’itinerari europeu (E-9), integrat a la Xarxa de Carreteres d’interès comunitari. El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha impulsat l’ampliació de la C-58 en el tram comprès entre Cerdanyola del Vallès (connexió amb la B-30) i Terrassa.

Així, les obres contribuiran a pal·liar la congestió que registra la C-58 en aquesta zona, especialment en les hores punta. L’any passat, van circular per aquest tram 91.750 vehicles diaris, de mitjana. Aquesta congestió està agreujada per la successió d’entrades i sortides al tronc que es va produint entre Sabadell i Terrassa. Per aquest motiu, la proposta que ara es posa a informació pública es basa essencialment en la remodelació d’aquests enllaços i la seva connexió mitjançant unes calçades laterals que canalitzen el trànsit d’agitació.

Amb la publicació de l’anunci d’informació pública, les persones interessades poden consultar aquests estudis, a partir de demà i durant 30 dies, i formular les al·legacions que considerin oportunes pel que fa a l’interès general del projecte, la seva concepció global i la seva compatibilitat mediambiental.

Característiques del projecte

El projecte abasta un tram d’11,3 quilòmetres entre la connexió de la C-58 i la B-30, a Cerdanyola del Vallès i l’accés al polígon Can Parellada de Terrassa. Consistirà en la construcció, per cada sentit de la circulació, d’una calçada lateral que, en la majoria del seu recorregut, tindrà dos carrils. L’estudi informatiu també preveu l’ampliació del tronc central amb la construcció d’un tercer carril, sentit Barcelona, al seu pas per Sant Quirze.

Així mateix, aquesta obra suposarà una millora global dels enllaços i la connectivitat d’aquesta infraestructura amb el territori.

En aquest projecte, tenint en compte les característiques de les actuacions previstes, es poden distingir els trams següents:

B-30 - Sabadell Centre: Tram de 3,6 quilòmetres entre la connexió de la C-58 i la B-30 (Cerdanyola del Vallès) i l’enllaç de Sant Quirze-Sabadell Centre. En aquest tram, actualment, el tronc disposa de tres carrils per sentit de circulació. El projecte proposa construir una calçada lateral per cada sentit i remodelar aquests enllaços:

Cerdanyola del Vallès-UAB-Sabadell Sud: Es construirà una rotonda a diferent nivell per sobre de l’autopista, tot connectant, per una banda, Cerdanyola i, per l’altra, Sabadell. Sant Quirze (centre comercial)-Sabadell Centre: Una rotonda, en el sentit Barcelona, distribuirà el trànsit cap al casc urbà de Sant Quirze i un centre comercial. Aquest giratori permetrà connectar, mitjançant un pas inferior per sota l’autopista, amb Sabadell.

Sabadell Centre - Sant Quirze: Tram de 2,8 quilòmetres entre la sortida de Sant Quirze-Sabadell Centre i la de Sant Quirze. Actualment, el tronc té tres carrils en sentit Terrassa i dos en sentit Barcelona. El projecte planteja ampliar l’autopista amb un tercer carril en sentit Barcelona i construir una calçada lateral a cada costat de la via. A més, es remodelaran els enllaços següents:

Sant Quirze-Sabadell Nord-Can Gambús: Es resol, amb una gran rotonda per sobre de l’autopista, la connexió entre Sant Quirze, el polígon industrial de Can Gambús i la ronda oest de Sabadell. Sant Quirze del Vallès: Dues rotondes, a banda i banda de l’autopista, connectades entre si per un pont, distribuiran el trànsit.

Sant Quirze – Terrassa-Can Parellada: Tram de 3,4 quilòmetres entre l’enllaç de Sant Quirze i el de Terrassa-Can Parellada. El tronc central consta de dos carrils per sentit. Per tal de millorar la circulació en aquest tram, es preveu construir dues calçades laterals que distribuiran i ordenaran el trànsit d’entrada i sortida de les diverses connexions. D’altra banda, s’adaptaran aquests enllaços:

Rubí: Es construiran dues rotondes a banda i banda de l’autopista, connectades entre si per un pont. Rubí-Les Fonts: Es construeixen els enllaços amb les calçades laterals i un pas inferior sota l’autopista. Terrassa-Can Parellada: Aquest enllaç constarà de dues rotondes a banda i banda de l’autopista connectades per un pas inferior, tot enllaçant el polígon industrial Can Parellada, el complex Parc Vallès i el polígon Santa Margarida.