El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha arribat a un acord amb Marina Premià, SL, empresa gestora del port de Premià de Mar, per tal que aquesta realitzi, abans de l’estiu i al seu càrrec, el transvasament de sorres de llevant a ponent del port, amb l’objecte de mantenir la platja de l’Ós per a ús dels banyistes durant la temporada estiuenca. 

L’actuació està previst que s’iniciï a finals de maig, una vegada es disposi de l’autorització de la Demarcació de Costes del Ministeri de Medi Ambient per abocar les sorres, i tindrà una durada d’entre 15 i 21 dies, similar a l’any passat.

Està previst que es transvasin uns 30.000 m3 de sorra, i l’actuació es realitzarà  amb mitjans terrestres, per reduir-ne l’impacte.

A partir de l’estiu vinent i durant els propers 4 anys, aquesta actuació serà realitzada de manera conjunta entre el DPTOP i Marina Premià, SL, en execució del conveni signat recentment entre aquest Departament i els ports que tenen obligació de transvasar sorres.

2 de maig de 2005