El Diari Oficial de la Generalitat (DOGC) publica avui l’anunci de licitació de les obres de desdoblament de la carretera C-31 entre Palamós i Palafrugell. Aquesta actuació, que permetrà millorar la fluïdesa del trànsit en aquesta zona, té un pressupost de 64,3 MEUR. Està previst que les obres s’adjudiquin al setembre i comencin abans de final d’any.

La carretera C-31, anomenat Eix Costaner, és una de les carreteres de la xarxa bàsica de Catalunya que connecta tota la costa catalana des de Tarragona fins a Figueres. El tram entre Palamós i Palafrugell forma part de l’Anella de la Costa Brava (Girona – la Bisbal d’Empordà - Palamós - Llagostera - Girona), que el Govern de la Generalitat ha previst desdoblar totalment.

El tram entre Palamós i Palafrugell, dues de les principals poblacions turístiques de la Costa Brava, presenta una intensitat elevada de trànsit, motiu pel qual el  Departament de Política Territorial i Obres Públiques n’ha impulsat el desdoblament. Aquesta actuació donarà un nivell de servei més alt a la via i permetrà millorar la fluïdesa i la seguretat del trànsit a la zona.

Descripció de les obres

El desdoblament tindrà una longitud de 7 quilòmetres amb un tronc central de dos carrils de 3,5 metres per sentit, 1 metre de mitjana, voral interior d’1 metre i  exterior d’1,5 metres.

Per tal de permetre una millora de la mobilitat i de les comunicacions al territori, s’han previst els enllaços següents:

· Enllaç de Vall-llobrega: format per un pas inferior i una rotonda a cada costat del tronc de l’autovia, dóna accés a la població de Vall-llobrega .

· Enllaç la Ciutadella– Molines: format per dos ramals sota l’autovia.

· Enllaços de Mont-ras amb Palafrugell: tres rotondes superiors que comuniquen l’autovia amb Mont-ras i amb Palafrugell i les platges de Tamariu, Llafranc i Calella, a través de les calçades laterals. 

· Enllaç  la Morena – Palafrugell:  pas superior i rotonda per donar accés a la zona del cementiri i la urbanització la Morena.

· Enllaç Nord de Palafrugell: enllaç situat en el tram final de l’actuació, on es preveu una intersecció en “T” amb la carretera de Begur i Regencós i  carrils d’espera i d’incorporació.

Per garantir la seguretat viària, s’ha projectat el desdoblament mitjançant accessos controlats, vies de servei i carrils d’incorporació i sortida.

D’altra banda, cal destacar que aquesta actuació dotarà la carretera d’una major permeabilitat al seu pas per Mont-ras. Així, es rebaixarà la rasant del tronc en un tram de prop de 600 metres, per tal que el desdoblament no representi un element divisor.

Les obres suposen una inversió de 64,3 MEUR i s’adjudicaran el setembre vinent. Està previst que els treballs comencin abans de finals d’any i tinguin una durada de 30 mesos.