La Generalitat de Catalunya, a través del Departament de Política Territorial i Obres Públiques i la Delegació del Govern a Girona, i la Diputació de Girona han obtingut una resposta afirmativa sobre la continuïtat de la pàgina web en català de Ryanair.

Ryanair reobrirà en breu la seva pagina web en català, després d’haver solucionat els problemes tècnics que han comportat suprimir temporalment diferents pàgines de la seva web.

Des de l’inici dels vols l’any 2002 a Girona, Ryanair ha donat un tracte normalitzat a la llengua catalana en la seva pàgina web al mateix nivell que les altres llengües oficials de la seves destinacions europees. Les institucions que formalitza la promoció al territori dels vols a l’Aeroport de Girona, consideren prioritària la normalització de la llengua catalana en totes les companyies aèries que operin a Girona.

En aquest sentit, la qüestió lingüística forma part dels acords assolits amb Ryanair. Per aquesta disposició de Ryanair s’ha acordat de cara als propers anys que les instruccions de cabina als passatgers s’efectuïn també en català en els avions amb base a l’Aeroport de Girona. Tot concretant aquesta voluntat de normalitat lingüística, la companyia Spanair, que aviat inicia el vol Girona Madrid, té previst alhora d’incorporar la llengua catalana en la seva pàgina web aquest mateix mes.