El Diari Oficial de la Generalitat publica avui l'anunci pel qual la Generalitat inicia la licitació dels treballs que permetran la millora de l'enllaç nord de la C-32 a Mataró, per tal de facilitar els moviments des de i cap a Barcelona en aquest punt. El projecte comprèn la reestructuració del nus actual, l'habilitació de dos nous ramals d'incorporació i sortida a la C-32 i la construcció d'una nova rotonda. Aquesta actuació permetrà, així, millorar la fluïdesa i seguretat del trànsit de la zona. Les obres, que començaran la propera tardor, suposaran una inversió d'1,6 MEUR.

Actualment, l’enllaç de Mataró nord només permet els moviments de sortida i entrada a l’autopista C-32 per als vehicles que es dirigeixen o procedeixen d’Arenys de Mar. D’aquesta manera, la configuració actual no permet en aquest punt la incorporació a l’autopista en direcció a Barcelona i a la inversa.

Per tal de facilitar aquests accesos, el DPTOP ha impulsat la millora de l’enllaç nord de la C-32 a Mataró, aprofitant la carretera BV-5031. Avui, el DOG publica l’anunci pel qual s’inicia la licitació d’aquesta actuació, que comportarà la reestructuració d’aquest nus i permetrà millorar la fluïdesa i la seguretat del trànsit de la zona. Amb una inversió d’1,6 MEUR, es preveu que les obres comencin la propera tardor i finalitzin el proper estiu.

Nous ramals

El projecte inclou la construcció de dos nous carrils d’acceleració i desacceleració a la C-32 a l’enllaç nord de Mataró, que permetran la incorporació i la sortida de vehicles que es dirigeixen o procedeixen de Barcelona.

Per la construcció del ramal d’accés en sentit Barcelona, s’aprofitarà la rotonda existent al costat nord de la BV-5031 que connecta Mataró amb Sant Andreu de Llavaneres. El nou ramal, de 420 m de longitud, estarà formada per un carril de 4 m d’ample, un voral interior d’1 m i un voral exterior de 2,5 m.

D’altra banda, per tal de facilitar la sortida en aquest punt dels vehicles procedents de Barcelona, es construirà un nou carril de desacceleració que enllaçarà amb una rotonda de nova construcció al costat sud de la BV-5031. El nou ramal, de 490 m de longitud, serà també de 4 m d’ample, amb un voral interior d’1 m i un voral exterior de 2,5 m.

Pel que fa a la nova rotonda, es construirà just abans de l’el·líptica existent que connecta la BV-5031 amb la carretera de Mata. El nou giratori, de 50 m de diàmetre, tindrà una calçada amb dos carrils de 4 m d’ample cadascún, un voral interior de 0,5 m i un voral exterior d’1,5 m.

Finalment, l’actuació inclou la millora de la BV-5031 en el tram situat entre la rotonda ubicada al costat nord i l’el·líptica més propera al municipi de Mataró, passant per sota del viaducte de la C-32. Així, s’ampliarà la plataforma existent en aquest tram, de prop de 300 metres de longitud.

La nova via passarà dels 6 m d’ample actuals als 10 m i tindrà dos carrils de 3,5 m i dos vorals nous d’1,5 m. El projecte es completarà amb la renovació de la senyalització vertical i horitzontal, la millora del ferm i el drenatge de la zona afectada.