Cultura

La campanya popular Dóna corda al català'torna a la ràdio i la televisió

L'alta efectivitat i la bona acollida de les iniciatives han aconsellat la reposició de l'acció publicitària en els mitjans audiovisuals

query_builder   25 agost 2005 12:38

event_note Nota de premsa

La campanya popular Dóna corda al català'torna a la ràdio i la televisió

L'alta efectivitat i la bona acollida de les iniciatives han aconsellat la reposició de l'acció publicitària en els mitjans audiovisuals

La Queta, la imatge de Dóna corda al català, ha tornat a les llars catalanes i suposa el tret de sortida a la segona fase de la campanya popular per fomentar l’ús interpersonal del català. Els passis publicitaris s’estan s’estan fent entre el 15 d’agost i l’11 de setembre d’enguany.

L’estudi d’impacte encarregat per la Secretaria de Política Lingüística revela que la iniciativa ha estat altament efectiva, per sobre de la mitjana de referència positiva que se situa en el 60%. D’aquestes dades es desprèn també que ha estat una de les campanyes institucionals més ben valorades.

Dóna corda al català ha estat rebuda positivament per part dels tres públics objectius als quals anava dirigida: els catalanoparlants, que li han dedicat un 78% de comentaris positius; els no catalanoparlants habituals, amb un 68% i els immigrants o nous ciutadans, amb un 59%.

La campanya popular ha aconseguit aglutinar sota una mateixa imatge iniciatives diverses que han posat en marxa tant les administracions com la societat civil catalanes i, al mateix temps, portar al carrer la qüestió de l’ús del català d’una manera popular, fresca i moderna, amb un discurs accessible i molt innovador en l’àmbit de la comunicació institucional.

A banda de la presència en diversos mitjans de comunicació, al llarg de l’any 2005 s’estan portant a terme un seguit d’accions de mobilització popular, sensibilització i didàctiques, per tal de fer arribar els missatges als diferents destinataris. Des del 24 de gener, s’han fet més de 100 activitats de campanya (actes institucionals, universitaris, esportius, fires, diades festives, etc.) en una cinquantena de municipis de tot el territori català.

La primera fase de la campanya ha estat centrada en la part més conceptual i publicitària, de difusió de la imatge i de les idees. Els objectius marcats s’han assolit, i l’eslògan, la cançó i la mascota Queta s’han incorporat amb èxit a l’imaginari col•lectiu de gran part de la població.

En aquesta segona fase cal, sobretot, generar i fixar un discurs sòlid i compartit; treballar conjuntament amb el sector educatiu, la joventut, l’esport i el lleure, els mitjans de comunicació i l’entorn socioeconòmic i avançar en la sensibilització ciutadana, afavorint el debat social a l’entorn de la situació de la llengua catalana i dels usos lingüístics en el context multilingüe actual.

L’orientació de les accions comunicatives per al 2006 se centrarà més en la joventut i ens els hàbits lingüístics de la població catalanoparlant, segments en el quals, tal com es desprèn dels diversos estudis, cal incidir.

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia