ContactaEN
Sala de premsa
Sales de premsa dels departaments
event_note Nota de premsa

La Federació Esportiva Catalana de Twirling, reconeguda per la Federació Europea

El Govern de la Generalitat es felicita per l'admissió de la Federació Catalana de Twirling dins la Confederació Europea, fet que representa un nou èxit per a l'esport català.

Després d’un llarg procés de negociació la Federació Esportiva Catalana de Twirling ha estat reconeguda per la Confederació Europea de Twirling Baton (CETB). Així, Catalunya podrà competir en aquesta disciplina al costat dels països membres de la confederació: Bèlgica; Gran Bretanya --que curiosament competeix amb la bandera d’Anglaterra--, Croàcia, França, Alemanya, Hongria, Irlanda, Itàlia, Holanda, Noruega, Escòcia, Eslovènia, Suïssa i Suècia.

La CETB organitza tres grans competicions europees d’aquest esport, el campionat d’Europa de Twirling, la copa europea de clubs, el gran Premi d’Estil Lliure (Open de Twirling Baton). Catalunya va acollir l’any passat la Segona Convenció de la CETB, a la que van assistir més de 240 alletes i entrenadors dels països membres.

El Twirling Baton és un esport en què s’executen, amb acompanyament musical, exercicis propis de la dansa i de la gimnàstica rítmica fent figures amb un o més bastons. El Twirling, amb 22 clubs a tota Catalunya, es practica, especialment, a les comarques de Lleida, Tarragona i Terres de l’Ebre.

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia