El Govern de la Generalitat ha autoritzat aquest matí l’Agència Catalana del Consum del Departament de Treball i Indústria a obrir un expedient informatiu a l’empresa Renfe.

L’obertura de l’expedient s’ha obert per preservar els drets dels usuaris i consumidors davant les incidències que han patit ens els últims mesos.

Segons ha anunciat avui el Director de l’Agència Catalana del Consum, Ciriaco Hidalgo, l’expedient s’obre pels “reiterats incidents i sobretot per la nul·la voluntat de Renfe a donar una resposta clara a les situacions que s’estan produint”.

El Director de l’Agència Catalana del Consum ha afegit que “es pot entendre la indignació dels usuaris davant situacions d’absoluta, nul·la o inexistent informació als consumidors que ahir van arribar a ser molt perilloses”.

Ciriaco Hidalgo ha avançat que l’expedient informatiu obert avui implica el requeriment formal a Renfe d’informació sobre causes dels incidents que han generat les queixes dels usuaris, així com l’enviament d’inspectors de l’Agència Catalana del Consum a les estacions de la companyia per recopilar les dades sobre els problemes patits pels consumidors de l’empresa ferroviària.

Dimarts, 14 de novembre de 2006