El Departament de Treball i Indústria ha informat avui del traçat del tram de la línia elèctrica de 400 kV Bescanó – Juià Nord – Santa Llogaia d’Àlguema a la Diputació de Girona, als alcaldes dels municipis de Bescanó, Sant Gregori, Canet d’Adri, Palol de Revardit, Cornellà del Terri, Sant Julià de Ramis, Vilademuls, Cervià de Ter, Viladesens, Pontós, Bàscara, Saus, Garrigàs, Borrassà i Santa Llogaia d’Àlguema, i al Consell d’Iniciatives Locals per al Medi Ambient (CILMA).
El tram de la línia de 400 kV Bescanó - Juià Nord - Santa Llogaia d’Àlguema transcorrerà pel corredor de l’actual línia de 132 kV Juià – Figueres. Amb aquesta iniciativa, el Departament de Treball i Indústria segueix treballant per garantir el subministrament elèctric de les comarques gironines i d’alimentació del Tren de Gran Velocitat.
La primera funció de la línia projectada entre Bescanó i Santa Llogaia d’Àlguema és alimentar a la Subestació del Tren de Gran Velocitat prevista a Santa Llogaia garantint la potència de curtcircuit suficient perquè la circulació de trens no afecti a la qualitat del subministrament elèctric de la resta d’usuaris.
La segona funció és millorar la potència disponible i la qualitat del subministrament de la zona nord de Girona a través de les futures subestacions elèctriques de Santa Llogaia (Figueres Sud) que comptarà amb transformació 400/132 kV i de Juià Nord que comptarà amb transformació 400/220 kV i donarà més capacitat a la subestació actual de Juià (220/110 kV).
Característiques del traçat
El traçat del nou tram de la línía, que és de 40,5 kilòmetres i passa pels municipis de Bescanó, Sant Gregori, Canet d’Adri, Palol de Revardit, Cornellà del Terri, Sant Julià de Ramis, Vilademuls, Cervià de Ter, Viladesens, Pontós, Bàscara, Saus, Garrigàs, Borrassà i Santa Llogaia d’Àlguema és l’alternativa al traçat fet pel corredor del Tren de Gran Velocitat.
La línia de 400 kV projectada entre Bescanó i Santa Llogaia d’Àlguema ha de passar per la nova subestació de Juià Nord i permet suprimir el circuit de 220 kV de 25km previst entre la subestació de Bescanó i l’actual subestació de Juià pel sud de Girona
Avantatges del traçat
El traçat escollit té un traçat de 3,5 km més curt. L’altra alternativa estudiada pel corredor del TGV, com ha d’anar i tornar de Juià Nord, té una llargària de 44 km, un 9% superior i genera més impacte.
El traçat pel passadís de la línia actual de 132 kV transcorreria per un territori amb una menor presència d’edificacions i urbanitzacions i, en general, passa més allunyat dels nuclis de població.
El traçat escollit permet ordenar millor el conjunt de línies existents amb la nova línia de 400 kV en un mateix corredor. Per una banda, en el tram entre Bescanó i Juià Nord es segueix el passadíS de la línia de 220 kV, Vic – Juià existent. Per l’altra, en el tram Juià – Santa Llogaia, la nova línia de 400 kV es compacta amb la línia de 132 kV juià – Figueres. Aquesta compactació redueix l’impacte sobre el territori.
El traçat triat permet suprimir el circuit de 220kv d’una llargària de 25 kilòmetres previst entre la Subestació de Bescanó i l’actual subestació de Juià pel sud de Girona.
Dilluns, 31 de juliol de 2006