Empresa i Treball

El director general de Relacions Laborals, Salvador Álvarez, es reuneix amb els agents socials per analitzar l'aplicació del Pla de Govern per a la prevenció de riscos laborals 2005-2008

La trobada serveix per repassar el desenvolupament de les diverses mesures i recollir els suggeriments dels agents socials

query_builder   27 febrer 2007 09:00

event_note Nota de premsa

El director general de Relacions Laborals, Salvador Álvarez, es reuneix amb els agents socials per analitzar l'aplicació del Pla de Govern per a la prevenció de riscos laborals 2005-2008

La trobada serveix per repassar el desenvolupament de les diverses mesures i recollir els suggeriments dels agents socials

El director general de Relacions Laborals, Salvador Álvarez, acompanyat de la subdirectora general de Seguretat i Salut Laboral, Concha Pascual, s’ha reunit aquesta tarda amb els responsables de seguretat i salut dels agents socials per analitzar el desenvolupament del Pla de Govern per a la prevenció de riscos laborals 2005-2008.

Álvarez considera que “el Pla de Govern 2005-2008 s’està desenvolupant a un ritme satisfactori amb implementació de mesures concretes” i ha assenyalat que “cal seguir treballant per posar en aplicació totes i cadascuna de les mesures que inclou, en col·laboració amb els agents socials”.

A la reunió han participat les patronals Foment del Treball i Pimec, així com els sindicats CCOO i UGT. A la trobada també han participat representants del Departament de Salut.

Aquestes trobades, que es fan amb periodicitat, serveixen per analitzar de forma pormenoritzada el grau d’aplicació de les actuacions previstes en el Pla de Govern. També permeten que tant sindicats com patronals aportin idees i suggeriments per a una aplicació més eficaç de les diferents mesures.

El Pla de Govern és una iniciativa prevista a l’Acord Estratègic per a la internacionalització, la qualitat de l’ocupació i la competitivitat de l’economia catalana, subscrit el febrer de 2005 entre Generalitat, patronals i sindicats.

El Pla de Govern s’estructura en cinc objectius estratègics:

- Crear i desenvolupar un sistema d’informació i registres que permeti analitzar de forma qualitativa i quantitativa les pràctiques preventives de les empreses i orienti les actuacions de les administracions.

- Promoure conductes adreçades a valorar la vida i la salut dels treballadors com un valor social de primer ordre.

- Fomentar la vigilàcia i control del compliment de la normativa de prevenció de riscos laborals.

- Potenciar els mecanismes de coordinació i cooperació entre les institucions amb competències en seguretat i salut laborals.

- Impulsar la participació dels agents socials i econòmics i la inclusió d’aquestes qüestions en la negociació col·lectiva.

Algunes de les actuacions previstes al Pla, com l’habilitació de 50 tècnics del Departament de Treball per a realitzar tasques insepctores, o la formació i assistència tècnica en matèria de seguretat i salut laboral als fiscals que han de treballar en casos d’accidents de treball ja són una realitat.

A més, s’està treballant per posar en marxa altres mesures, com la formació a Mossos d’Esquadra per a col.laborar en la vigilancia en situacions de risc d’accident laboral, o l’elaboració de l’Enquesta de Condicions de Treball de Catalunya, que està en la seva darrera fase.

Dimarts, 27 de febrer de 2007

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia