El gabinet especial del Govern, presidit pel Conseller de Treball i Indústria, Jordi Valls, i fomat per responsables del Departament de Treball i Indústria, de l’Agència Catalana del Consum, la Direcció General de Turisme i la Direcció General d’Atenció Ciutadana, ha decidit en la reunió d’avui reforçar els dispositius de suport a les persones afectades pels fets succeïts el passat 28 de juliol a l’aerport de Barcelona.

Davant el fet que demà s’acompleix una setmana des dels fets ocorreguts a l’aerport de Barcelona i de la possibilitat de que tornin de les seves vacances persones que n’hi van patir les conseqüències, el gabinet especial del Govern ha pres les següents mesures per reforçar l’atenció als afectats.

1. Reforçar el servei del telèfon d’atenció ciutadana 012 amb la incorporació de 10 persones que, de manera exclusiva, atendran a les persones afectades. Aquest reforç donarà servei les 24 hores al dia durant tota la setmana.

2. Ampliar el servei de l’Agència Catalana del Consum i de l’Agència Catalana de Turisme perquè les persones afectades que ho desitgin puguin presentar les reclamacions de forma presencial.

3. Informar a les persones afectades dels llocs habilitats per l’Agència Catalana del Consum, l’Agència de Turisme de Catalunya, AENA i Ibèria per poder presentar les reclamacions.

4. Editar tríptics informatius sobre els drets dels consumidors i on i com fer i presentar les reclamacions. Aquests tríptics, que reproduiran un full de reclamació amb indicacions clares per facilitar la feina de les persones afectades, estaran a partir de demà a l’Agència Catalana del Consum i dels diferents punts de l’Agència Catalana de Turisme.

5. Traslladar a les principals organitzacions de consumidors de Catalunya de tota la informació en mans del Gabinet especial del Govern, així com demanar la seva col.laboració tal i com es va acordar a la reunió del Consell de Consumidors de Catalunya reunit el passat dimarts 1 d’agost.

6. Incrementar les reunions de seguiment del Gabinet especial del Govern a dos cops per setmana per seguir i analitzar les evolucions de les mesures de reforç aprovades a la reunió d’avui.

7. Agrair l’actitud col.laboradora de les agències de viatges per posar a l’abast de les persones afectades del serveis necessaris per paliar o resoldre els problemes patits el passat 28 de juliol a l’aerport de Barcelona.

Dijous, 3 d’agost de 2006