El Departament de Treball i el FC Barcelona han decidit col·laborar en la difusió de la campanya de prevenció de riscos laborals “A la feina, cap risc” del Govern de la Generalitat, coincidint amb el partit que FC Barcelona i RCD Espanyol jugaran dissabte 9 de juny al Camp Nou.

La col·laboració del FC Barcelona permetrà el Departament de Treball fer arribar el missatge d’aquesta campanya de sensibilització social a tots els aficionats que, durant tot el dissabte, visitin les instal·lacions del FC Barcelona i/o a les 21 hores presenciïn el partit FC Barcelona –RCD Espanyol al Camp Nou.

El Director General de Relacions Laborals, Salvador Àlvarez, ha destacat que aquesta acció “és la primera que Treball fa en un esdeveniment esportiu de la importància d’un partit entre FC Barcelona i RCD Espanyol, i en seguiran unes altres” i ha agraït la “col·laboració gratuïta” del FC Barcelona “perquè aquestes accions permeten conscienciar totes les persones per adoptar mesures que evitin els accidents laborals”.

En concret, des de les onze del matí i fins la finalització del partit, el Departament de Treball lliurarà tota mena de material informatiu i promocional (80.000 fulletons-ventalls, 20.000 punts de llibre, 20.000 gorres i 8.000 claques) als aficionats que passin pel stand instal·lat per Treball al boulevard de les instal·lacions del Camp Nou, molt a prop del Palau de Gel i de la Botiga del Barça.

Tanmateix, els aficionats que presenciïn el partit al Camp Nou trobaran als seus seients un ventall-fulletó informatiu de la campanya “Els accidents no avisen. A la feina, cap risc” promoguda pel Departament de Treball. A més, el Futbol Club Barcelona desplegarà dues lones de la campanya “A la feina, cap risc” tot just abans de començar el partit, i emetrà l’espot publicitari “Es accidents no avisen” als videomarcadors de l’estadi.

La Consellera de Treball, Mar Serna, acompanyada del Secretari General del Departament de Treball, Antoni Fernàndez, i del Director General de Relacions Laborals, Salvador Àlvarez, assistirà al Camp Nou per donar suport a l’acte comunicatiu que s’hi portarà a terme i presenciarà el partit de futbol.

Lluitar contra la sinistralitat laboral, prioritat de Treball

El Departament de Treball s’ha marcat com a prioritària la lluita contra la sinistralitat laboral i és un eix fonamental de la seva activitat perquè a Catalunya s’estan produint més de 400 accidents cada dia, i més d’un accident mortal per setmana.

L’acció comunicativa que dissabte es realitzarà al Camp Nou és un element més de les actuacions que el Departament de Treball està duent a terme per lluitar contra la sinistralitat laboral, un problema que a més té molta relació amb la competitivitat del nostre país i de les nostres empreses.

La informació que rebran els aficionats que vagin al Camp Nou i l’espot que podran presenciar-hi són la continuació de la campanya per a la prevenció de riscos laborals “A la feina, cap risc”, iniciada l’any 2004. El contingut informatiu incideix en la necessitat d’integrar la prevenció de riscos laborals a tots els nivells de l’empresa.

Aquesta campanya de comunicació pretén promoure la prevenció de riscos a les empreses conscienciant els empresaris i empresàries de la necessitat d’invertir en prevenció per garantir la seguretat i salut laboral a les seves organitzacions.

La inversió en prevenció, a més, és una de les claus per millorar la competitivitat de l’economia catalana. Els accidents de treball van suposar l’any 2006 a Catalunya la pèrdua de gairebé 3,2 milions de jornades laborals, amb un cost estimat per a les empreses de 232 milions d’euros només en salaris i cotitzacions. Estudis de la Organització Internacional del Treball (OIT) vinculen directament la competitivitat d’un país a un menor índex de sinistralitat laboral.

La nova campanya de prevenció de riscos incideix en la importància d’integrar la prevenció perquè “els accidents no avisen” –el lema de la campanya- i, per tant, les empreses han de prendre d’inici les mesures necessàries per no posar en risc la seguretat i la salut dels seus treballadors i treballadores. En aquesta fase la campanya se centra més sobre les causes i no sobre les conseqüències dels accidents de treball.

L’espot de televisió reflecteix diverses situacions de treball on maquinària o equips –una vàlvula, una bastida, una rasa, o un sistema de ventil·lació- diuen, com si cobressin vida, que estan a punt d’esclatar, de caure o de deixar de filtrar l’aire, causant, si no s’han adoptat les mesures preventives, accidents o malalties laborals. Els efectes i la música reforcen la sensació de perill imminent. L’espot acaba amb un pla d’un empresari, amb una veu en off que diu: “els accidents no avisen, posa les mesures de prevenció i de seguretat per evitar-los”.

L’anunci, que s’emetrà als videomarcadors del Camp Nou abans de començar el partit, subratlla, en la mateixa línia de les campanyes realitzades els anys anteriors pel Departament de Treball, la importància de la prevenció per evitar els accidents i incideix en que les empreses han de prendre aquestes mesures i fer-les respectar.

Els anuncis per a ràdio, premsa o tanques publicitàries segueixen, amb la necessària adaptació per adeqüar-se als respectius mitjans, la mateixa línia argumental.

Dijous, 7 de juny de 2007