Els Departaments de Salut i de Treball, amb la col•laboració de l’empresa Incercoop, SCCL, han editat una guia per facilitar la inserció sociolaboral de les persones amb problemes de drogues ateses als centres d’atenció i seguiment de les drogodependències (CAS).

La publicació, adreçada als professionals que treballen en aquests centres, és una eina d’ajuda per analitzar les dificultats prèvies en iniciar un procés de recerca activa de feina, formular un projecte d’inserció sociolaboral, i coordinar i fer el seguiment dels casos.

El CAS és un recurs clau en la incorporació al món laboral dels seus usuaris, ja que pot oferir tractament ambulatori als drogodependents que tenen feina.  D’altra banda, pels usuaris amb dificultats d’inserció laboral, l’inici del tractament els pot suposar un període de reorganització personal.

Els CAS són centres públics ambulatoris on s’atenen les persones amb problemes de drogues. Els seus equips professionals –molts dels quals han participat en l’elaboració d’aquest protocol-  són multidisciplinaris, i estan integrats per metges i/o psiquiatres, diplomats d’infermeria, psicòlegs, treballadors socials i educadors.

Actualment, a Catalunya hi ha un total de 62 de centres d’atenció i seguiment a les drogodependències que atenen una mitja de 14.000 persones a l’any.

Per a informació sobre la jornada:

http://www.gencat.net/salut/depsan/units/sanitat/pdf/jins.pdf

 ANNEX 1: Perfil dels usuaris del CAS

Sexe:  Homes (79%)

 Nivell d’instrucció

  Estudis Primaris/Certificat  Escolar (31,5%)

  Batxillerat elemental o Graduat escolar (26%)

  Batxillerat superior (19%)

 Situació laboral

  Contracte Temporal, indefinit o per compte propi (51%)

  Aturats (28,6%)

  Pensionistes (10,5%)

Sexe: Dones (21%)

 Situació laboral

  No treballa o no rep cap remuneració econòmica (60%)

  Contracte Temporal, indefinit o per compte propi (40%)

 Nivell d’instrucció

  Estudis Primaris/Certificat  Escolar (25%)

  Batxillerat elemental o Graduat escolar (27%)

  Batxillerat superior (19%)