El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha licitat el projecte constructiu de la primera estació d'autobusos a Cadaqués, que ocuparà una superfície de prop de 3.000 m2. La nova estació s'ubicarà a l'entrada del municipi, a prop de la riera de Sant Vicenç, i disposarà d'un espai sota cobert per als usuaris de 485 m2, 4 andanes per a les parades dels autobusos i una altra àrea per a l'estacionament. L'actuació permetrà dotar Cadaqués d'instalolacions i equipaments de qualitat per a ordenar el trànsit de línies regulars per carretera i millorar la seguretat i comoditat dels viatgers. El projecte compte amb un pressupost de licitació de 1,7 MEUR. Es preveu que la nova estació es posi en servei a principis de l'estiu del 2010.
El DPTOP ha licitat el projecte de construcció d’una nova estació d’autobusos al municipi, que permetrà ordenar el trànsit de les línies de transport regular per carretera. L’objectiu és dotar la ciutat d’instal·lacions de qualitat per a acollir els serveis de transport, amb espai suficient i nous equipaments per a garantir el confort dels viatgers i millorar la seguretat en les parades i estacionaments dels autobusos.
El projecte compta amb una inversió d’1,7 MEUR i un termini d’execució de sis mesos. Així, l’objectiu es desenvolupar les obres durant l’hivern per tenir l’estació operativa a principis d’estiu.
La nova estació
L’estació d’autobusos de Cadaqués ocuparà una superfície total d’uns 3.000 m2, i s’ubicarà a la Riera de Sant Vicenç, amb accés des de la carretera de Port-Lligat. Es construirà aprofitant part de l’aparcament existent a l’entrada del municipi on ara fan les parades algunes de les línies i els seus discrecionals. El disseny de l’estació d’autobusos s’ha fonamentat prioritzant, tant pel que fa a volums com a materials, la seva integració a l’entorn.
El nucli de l’estació serà un espai sota cobert de 485 m2, que albergarà un nou edifici de 75 m2 de superfície, on s’ubicaran les taquilles per a la venda de bitllets, una sala d’espera, serveis i altres dependències.
A l’exterior, es construirà una nova tanca per delimitar la nova estació, que disposarà de 4 andanes per a les parades dels autobusos, així com una zona destinada a l’estacionament. Per tal de protegir els viatgers de la pluja o el sol, a l’exterior es disposarà una marquesina adossada a la terminal, de forma triangular.
La façana exterior de l’edifici serà de pedra, i l’accés es realitzarà per una porta automàtica integrada a una estructura de vidre que tanca l’edifici.
Millora de la seguretat i el confort
Amb l’objectiu d’oferir un servei de qualitat als usuaris, el projecte inclou un conjunt d’actuacions pensades per a millorar la seguretat en els desplaçaments dels viatgers a l’estació, així com la comoditat en les esperes. Així:
- Pavimentació de l’estació i el vial d’accés: es col·locarà una capa de ferm a l’estació i al vial d’accés, i es construirà una vorera al llarg del mur esquerre de la riera de Sant Vicenç, en l’àmbit de la zona d’accés dels vehicles al vial d’entrada a l’estació, perquè els viatgers hi puguin accedir amb seguretat.
- Control d’accessos: es col·locarà una única barrera d’entrada i sortida dels autobusos en un punt intermedi del vial d’accés, amb dos lectors de targetes, un d’entrada i un altre de sortida. A més, s’instal·larà un sistema de semaforització per a ordenar la circulació al vial d’accés, que és de sentit únic.
- Informació a l’usuari, megafonia i videovigilància: l’estació disposarà d’un sistema d’informació als viatgers controlat per un servidor central ubicat a l’oficina del cap d’estació que enviarà les dades a una pantalla ubicada a la sala d’espera i a una altra a l’exterior, que informaran dels horaris de totes les línies, així com les possibles incidències o canvis de ruta. que informarà dels horaris de totes les línies, així com les possibles incidències o canvis de ruta. A més, a l’oficina del cap d’estació s’ubicarà una central de megafonia, així com dos difusors a l’interior i un a l’exterior per difondre els avisos. Finalment, es col·locarà una càmera a l’interior de la terminal i d’altres a l’exterior per a garantir la vigilància i seguretat de les dependències.
6 d’octubre de 2009



