Sala de premsa

event_note Nota de premsa

El Govern aprova el Pla d'aeroports, aeròdroms i heliports de Catalunya i el Projecte de llei d'aeroports i heliports

2010/10/29/10/11/c0e45fa6-ce19-4e65-8552-63ec8b042ac7.flv
El Pla inclou unes inversions totals de 1.582 milions d’euros per a tota la xarxa d’aeroports i aeròdroms de Catalunya pels propers set anys i impulsa la creació de 4 nous aeroports comercials

Amb la futura Llei, Catalunya defineix un model aeroportuari propi semblant al de la resta de països d’Europa perquè permet l’entrada de capital privat i del món local en la gestió dels aeroport i garanteix que cada equipament sigui motor de desenvolupament del seu territoris

El Govern ha impulsat avui la construcció del nou Centre Penitenciari Mas d’Enric del Catllar, al Tarragonès, amb la licitació del projecte del nou equipament

En matèria de salut, s’ha aprovat la constitució de tres nous  Governs Territorials de Salut: el del Baix Penedès, el del Vallès Occidental Est i el de l’Hospitalet i el Prat de Llobregat
 
 
El Govern ha aprovat avui el nou Pla d’aeroports, aeròdroms i heliports 2009-2015 i el Projecte de llei d’aeroports i heliports. D’aquesta manera, el Govern es dota d’eines per a la gestió aeronàutica i per a la potenciació de la xarxa d’aeroports comercials; per avançar en la construcció de nous aeroports; i per a l’extensió i la consolidació d’una xarxa d’aeròdroms i d’heliports a Catalunya.
 
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, i la directora general de Comunicació del Govern, Aurora Masip, han presentat el Pla i el Projecte de llei en la roda de premsa posterior al Consell de Govern. Segons ha afirmat el conseller Nadal, aquests dos instruments aprovats avui són bàsics per impulsar i vertebrar la política aeronàutica dels propers anys a Catalunya”.
 
Amb la futura Llei, Catalunya defineix un model aeroportuari propi que s’acosta al model existent a la resta de països d’Europa i d’Amèrica del nord perquè promou la independència de cada aeroport i de la seva política comercial i garanteix així que els aeroports catalans siguin motors de desenvolupament dels seus territoris. Amb aquest objectiu, el nou model permet l’entrada del capital privat i del món local en la gestió aeroportuària i serveix perquè l’administració catalana es prepari, per exemple, pel futur traspàs dels aeroports que no siguin d’interès general, tal i com preveu l’Estatut.
 
Aquest Projecte de la llei d’aeroports i heliports, segons Nadal, “assegura una xarxa d’infraestructures aeroportuàries que doni resposta a les necessitats del territori, també pel que fa a al capacitat de dinamitzar econòmicament el territori i per afavorir l’intercanvi de mercaderies i el transport de viatgers”.
 
La Llei serà una nova eina per a l’exercici de les competències que en matèria aeroportuària li atorga l’Estatut d’autonomia, és a dir, per a la gestió d’aquelles infraestructures que no tinguin qualificació legal d’interès general, a les quals s’hi hauran de sumar els aeroports de Lleida-Alguaire – ja en construcció – i el de la Seu d’Urgell. A més, la Llei també vol donar resposta a les necessitats del sector de l’aviació comercial, que en els darrers anys ha patit una gran transformació i creixement que han fet necessari un replantejament global del marc legal que fins ara regulava aquesta matèria.
 
La nova Llei aeroportuària crearà l’ens públic Aeroports de Catalunya, que completarà les funcions que s’atorgaven a aquesta primera societat. Aquest ens dirigirà, gestionarà i administrarà les infraestructures aeroportuàries que se li encarreguin; contractarà les obres de construcció i conservació; estudiarà i avaluarà les necessitats d’infraestructures aeroportuàries; coordinarà tots els aeroports de la seva competència i fomentarà el transport aeri i realitzar activitats de comercialització de les infraestructures-
 
Una inversió de més de 1.500 milions d’euros a a tota la xarxa d’aeroports i aeròdroms
 
“Donar impuls als nous aeroports: Lleida Alguaire, La Seu, un aeroport corporatiu empresarial, i el de les Terres de l’Ebre, amb la possibilitat d’assumir les competències dels aeroports de Reus, Girona i Sabadell, ara catalogats d’interès general”. Això és, en paraules del conseller Nadal, el que pretén el Pla d’aeroports, aeròdroms i heliports 2009-2015, que és l’altre gran instrument aprovat avui pel Govern en matèria aeroportuària. Aquest Pla defineix la xarxa actual i la futura i preveu els ajuts necessaris per al seu desenvolupament.
 
D’acord amb la voluntat del Govern d’aplegar el màxim consens, aquest ha estat un Pla aprovat amb un ampli procés participatiu, on hi ha intervingut administracions, ajuntaments, entitats i particulars, que han adreçat, en conjunt, més de 289 aportacions.
 
El Pla inclou unes inversions totals de 1.582 milions d’euros per a tota la xarxa d’aeroports i aeròdroms, tant els que són titularitat de la Generalitat com els d’AENA. Nadal ha explicat que el Pla preveu “donar suport a la consolidació de les infraestructures de l’aeroport de Barcelona i de tot el que representa el seu sistema de gestió amb una participació decisiva del Govern de la Generalitat”.
 
Actualment, Catalunya compta amb una desena d’aeroports i aeròdroms, sumant-hi els dependents d’AENA i els que són titularitat de la Generalitat. El nou Pla d’aeroports tindrà en compte, a més de la millora d’aquestes infraestructures existents, la construcció d’11 nous aeroports i aeròdroms. D’aquests, destaquen quatre nous aeroports comercials: Lleida-Alguaire, Pirineus-Andorra, Terres de l’Ebre i un aeroport corporatiu-empresarial, que estarà a un radi al voltant de Barcelona de no més de 80 Km, segons ha detallat el conseller. Precisament, d’aquest últim aeroport, Nadal ha assegurat que serà “imprescindible pel futur econòmic de Catalunya”. El seu emplaçament està pendent de determinar, a l’espera que s’obri el concurs que ha de seleccionar la millor proposta entre les que s’hi presentin.
 
Pel que fa a les línies d’ajuts per a les infraestructures, el Pla planteja la creació d’un fons d’ajuts a la inversió i l’explotació per desenvolupar nous aeròdroms i millorar els existents; preveu la futura Llei d’aeroports i heliports i la societat Aeroports Públics de Catalunya i assegura una correcta implantació dels aeroports en el territori disminuint els efectes ambientals. Per últim, en matèria d’heliports, el Pla defineix un model de xarxa i promou nous heliports d’accés general, de serveis públics i d’emergència.
 
Nou Centre Penitenciari del Camp de Tarragona, al Catllar
 
El Govern ha impulsat avui la construcció del nou Centre Penitenciari Mas d’Enric del Catllar, al Tarragonès, amb la licitació del projecte del nou equipament que ha de permetre millorar les condicions de tractament i reinserció dels interns del Camp de Tarragona. L’acord aprovat avui correspon a la licitació de la construcció, conservació i explotació del nou centre penitenciari a través de l’empresa pública la societat Gestió d’Infraestructures, SA (GISA) que serà l’encarregada tant de la preparació del concurs públic, com de la contractació i del seguiment de les obres.
 
La nova presó, que es construirà a prop de l’a l’AP-7 al terme del Catllar, té un pressupost de 113.830.553 euros i disposarà d’una superfície de 65.000 m2amb capacitat per a 750 places (650 interns adults, 50 joves i 50 dones).
 
Tres nous Governs Territorials de Salut Governs
 
El Govern ha aprovat avui la constitució dels Governs Territorials de Salut del Baix Penedès, el Vallès Occidental Est i l’Hospitalet i el Prat de Llobregat, i n’ha aprovat els estatuts. Amb els Governs Territorials el món local participa en la planificació i la direcció del sistema sanitari, i aquesta proximitat en la gestió permet millorar la salut dels ciutadans.
 
La creació d’aquests consorcis és un pas més en la descentralització del sistema sanitari català, que té previst formalitzar un total de 37 Governs Territorials. Amb aquest, ja són 25 els ens constituïts.
 
Altres Acords
 
El Govern ha autoritzat avui signar un conveni amb l’Agència Estatal Butlletí Oficial de l’Estat amb l’objectiu de facilitar l’accés dels ciutadans a l’edició electrònica del Butlletí Oficial de l’Estat (BOE). Gràcies a aquest acord, tothom qui ho sol·liciti podrà accedir a la versió electrònica del BOE, que des de l’1 de gener de 2009 té caràcter oficial i autèntic, des de qualsevol de les oficines d’Atenció Ciutadana i des de totes les biblioteques públiques d’arreu del territori. La versió digital del BOE té caràcter oficial i autèntic des d’inici d’any.
 
D’altra banda, el Govern ha aprovat avui proposar Ramon Font com a president del Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC).
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia