El secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, juntament amb el delegat del Govern a Tarragona, Xavier Sabaté, ha visitat les obres de desdoblament que el DPTOP du a terme a la C-14 en el tram de 10 quilòmetres entre Reus i Alcover. Els treballs, en fase avançada d'execució, permetran millorar de manera significativa el nivell de servei i la capacitat d'aquest tram de la C-14, important via de comunicació al Camp de Tarragona, en especial per al turisme i la indústria. Es preveu que la nova autovia, que comporta una inversió de 78 MEUR, pugui entrar en servei a principis de l'estiu vinent.
PTOP
En el marc del Programa de grans eixos viaris, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques té en execució l'eix Reus - Alcover, a partir del desdoblament de la C-14 en el tram entre aquests municipis. Aquesta actuació permetrà augmentar la capacitat i millorar significativament el nivell de servei d'aquest tram de la C-14 que, al seu pas pel Tarragonès, el Baix Camp i l'Alt Camp, constitueix un dels principals accessos al litoral per als vehicles que provenen des de l'interior per l'N-240 i una important via de comunicació per a la indústria i el turisme.

Avui, el secretari per a la Mobilitat del DPTOP, Manel Nadal, i el delegat del Govern a Tarragona, Xavier Sabaté, han visitat aquestes obres de desdoblament, que estan actualment en fase avançada d'execució. Es preveu que la nova autovia, que comportarà una inversió de 78 MEUR, entri en servei a principis de l'estiu vinent.

La nova autovia estarà formada per dues calçades, cadascuna de les quals tindrà dos carrils de 3,5 metres d'amplada, vorals  exteriors de 2,5 metres, vorals interiors d'1,5 metres. Les calçades estaran separades per una mitjana de 2 metres d'amplada.

En les obres, que abasten una longitud de 10 quilòmetres, es poden distingir dos trams:

Tram de 5 quilòmetres des de la variant de Reus fins a la riera de la Selva. Els treballs consisteixen en el desdoblament i millora del traçat de l'actual C-14. Es construiran tres enllaços: l'enllaç Reus Nord, l'enllaç de la Selva del Camp - Constantí i l'enllaç de l'Albiol - Polígon Silva.

En el primer cas, es completa l'enllaç existent amb la construcció, en ambdós sentits, de calçades laterals d'accés a les benzineres, ferrovellers i altres indústries i masies de la zona. D'aquesta manera, es reordenen i faciliten els accessos tot mantenint el nivell de servei del nou tronc principal. Per tal de possibilitar la mobilitat dels vianants entre ambdós costats de la via, es construeix una passarel·la de 50 metres de longitud.

En el segon enllaç, s'habiliten dos nous ponts sota la rotonda preexistent per tal de permetre el pas de la nova calçada. Aquest enllaç assegura la intercomunicació amb la carretera de la Selva el Camp - Constantí.

Entre aquest segon enllaç i el tercer, es resol l'encreuament amb la TV-7223 mitjançant un pas superior de 33 metresde longitud que connecta la població de Vilallonga del Camp amb el polígon industrial la Drecera i la nova autovia i substitueix la intersecció a nivell anterior.

Finalment, es modifica l'actual enllaç de L'Albiol-Polígon Silva mitjançant la construcció de dues rotondes al costat est i oest que permetran una millor ordenació del trànsit i la connexió amb el polígon de la Drecera per sobre de la riera de la Selva des de Reus, Montblanc i Vilallonga del Camp.

2  

Imatges

Variant de Reus

Variant de Reus 204

Desdoblament Reus-Alcover

Desdoblament Reus-Alcover 407