
- Els altres dos finalistes del premi són la Fundació Joan XXIII, de l’Hospitalet de Llobregat, i el CEIP La Sínia, de Vic
- El conseller d’Educació, Ernest Maragall, ha assistit al lliurament dels premis en un acte al Cercle d’Economia
- Els guardons estan destinats a fomentar la generació de talent en el sistema educatiu català
El Centre Integrat Jacint Verdaguer de Sant Sadurní d’Anoia i l’Escola Cintra de Barcelona han estat els guanyadors de la segona edició del Premi Ensenyament Fundació Cercle d’Economia. Uns premis que valoren aquelles experiències educatives destinades a aconseguir una millor relació escola-societat. Els altres dos finalistes del premi han estat la Fundació Joan XXIII de l’Hospitalet de Llobregat i el CEIP La Sínia de Vic.
Els guanyadors han rebut el premi en presència del conseller d’Educació, Ernest Maragall, en un acte públic aquesta tarda al Cercle d’Economia.
En l’edició d’enguany del premi s’han presentat un total de 43 treballs de 42 centres educatius, fet que suposa un increment notable respecte l’any passat, quan van anar a concurs 27 projectes.
Jacint Verdaguer i Cintra, centres premiats
El Centre Integrat Jacint Verdaguer ha estat el guanyador pel seu projecte d’interacció amb l’entorn a partir del Pla d’Autonomia de Centre (PAC). El Jacint Verdaguer és un dels dos únics centres públics de Catalunya que integren la Primària i l’ESO i ha estat premiat per la seva implicació en l’entorn del municipi.
El centre, a través del PAC, ha pres un seguit de mesures com la creació d’una avaluació pròpia que els ha permès millorar els seus resultats educatius. Alhora, el Jacint Verdaguer ha apostat per obrir-se al municipi fent convenis amb l’Ajuntament i amb empreses de Sant Sadurní d’Anoia i per tant facilitant la cohesió social.
El centre premiat en segona posició és l’Escola Cintra de Barcelona. El seu projecte es basa en la tasca a favor de la inserció laboral dels joves de 12 a 16 anys en situació d’alt risc social. Aquesta iniciativa única es fa a través de tallers en horari lectiu, com si es tractés de pràctiques prelaborals.
La Fundació Joan XXIII, de l’Hospitalet de Llobregat, ha estat finalista pel seu treball d’acompanyament i orientació de l’alumnat per tal d’evitar l’abandonament escolar. L’objectiu és aconseguir una bona actitud i una preparació professional per tal d’incorporar-se posteriorment tant al món universitari com laboral.
Finalment, el CEIP La Sínia de Vic ha estat el quart classificat. El seu projecte es basa en la tasca feta amb alumnat immigrant i les seves famílies. L’autonomia de centre permet detectar les possibles interferències de l’entorn sociofamiliar de l’alumnat i a partir d’aquí actuar amb l’objectiu de millorar la cohesió social i els resultat educatius dels estudiants.
Premi Ensenyament Fundació Cercle d’Economia
El Premi Ensenyament es va crear l’any passat amb l’objectiu de fomentar la generació de talent en el sistema educatiu català. Alhora, vol reconèixer aquelles experiències educatives que fan els docents i els centres i que faciliten la cohesió entre l’escola i la societat.
Aquesta interacció escola-societat inclou aspectes com la millora del rendiment escolar, la reducció del fracàs escolar, la integració de l’alumnat nouvingut, la major escolarització dels estudis postobligatoris, la inserció laboral o els projectes europeus, entre d’altres.
El primer premi està dotat amb 25.000 euros i el segon amb 15.000 euros. La meitat de la dotació econòmica s’atorga als responsables del projecte mentre que la resta està destinada a donar continuïtat al projecte guanyador.
29 d’abril de 2009



