oL'Oficina d'Atenció, punt de referència de la nova seu, integra el conjunt de serveis que el Consorci dóna a les famílies, als centres i a la resta de la comunitat educativa
oA la nova seu corporativa, que ocupa sis plantes i una superfície total de 4.000 m2, hi treballen 250 professionals
oS'adjunta la declaració llegida per la presidenta del Consorci d'Educació de Barcelona, Dolors Rius, a l'acte inaugural de la nova seu i el dossier de presentació del CEB
El Consorci d’Educació de Barcelona: una finestreta educativa única a la ciutat
Des del passat 1 de gener de 2009, data en què va assumir la gestió dels centres de la Generalitat de Catalunya i de l’Ajuntament de Barcelona, el Consorci d’Educació gestiona 287 centres educatius públics de la ciutat i els 10.000 professionals que hi treballen.
L’assumpció d’aquesta competència ha suposat el ple desplegament competencial del Consorci d’Educació, iniciat el 2004, i la posada en funcionament d'una nova seu corporativa a la plaça Urquinaona que ha permès integrar, en un únic edifici, el conjunt de serveis que dóna a les famílies i l’alumnat, als centres educatius i al professorat i a la resta de la comunitat educativa.
A la nova seu corporativa, que ocupa sis plantes i una superfície total de 4.000 m2, hi treballen un equip de 250 professionals que provenen fonamentalment de les dues administracions que integren el Consorci: la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Barcelona. Aquest equip està format per perfils molt diversos: des del personal tècnic i administratiu de les àrees econòmica i de recursos humans, passant pels docents dels Serveis Educatius o de la Direcció de Centres, al cos d’inspecció de la ciutat o l’equip tècnic de la Direcció de Construccions i Manteniment Escolars.
Aquesta nova seu corporativa representa el model de gestió del Consorci d’Educació que, responent als principis de proximitat i d’eficàcia, des del passat 1 de gener s’ha convertit en interlocutor únic per atendre les necessitats educatives de la ciutat.
Dins d’aquesta nova seu cal destacar l’Oficina d’Atenció, situada a la planta baixa, que integra en un únic espai el conjunt de serveis d’atenció a les famílies i l’alumnat i als professionals dels centres educatius.
L’oficina és el punt de referència de la nova seu i esdevé una finestreta educativa única a la ciutat de Barcelona.
Distribució per plantes dels serveis del Consorci d’Educació al nou edifici corporatiu
Planta baixa: Oficina d’Atenció
Servei d’informació i de gestió de l'escolarització (preinscripció i matrícula) en els centres d'educació infantil, primària i secundària de la ciutat sostinguts amb fons públics de la ciutat
Matrícula de continuïtat durant el curs
Atenció als professionals dels centres educatius
Registre: servei d’atenció a la comunitat educativa i a la ciutadania en general
Espai de formació
Planta 1: Àrea d’Escolarització i Àrea de Recursos Humans
Planificació educativa i Mapa Escolar
Vigilància del compliment de l’escolaritat obligatòria
Serveis a l’alumnat: Beques i ajuts, transport escolar i titulacions.
Gestió del personal docent i no docent
Planta 2: Direcció de Centres i Direcció d’Escolarització i Innovació Educativa
Gestió i coordinació de la xarxa de centres públics de la ciutat (amb l’excepció de les escoles bressol municipals, Conservatori i les escoles municipals de música),
Suport als centres a través dels serveis educatius (EAP, CRP; ELIC, CREDAC i camp d’aprenentatge) i del conjunt de programes d’innovació educativa
Centres privats concertats: gestió de la nòmina delegada dels centres privats concertats i tramitació de les autoritzacions, subvencions i concerts
Planta 3: Inspecció Educativa de la ciutat
Tasques de supervisió i atenció als centres i a la comunitat educativa
Planta 4: Direcció de Construccions i Manteniment Escolars
Construcció de nous centres, obres de reforma, ampliació i millora (RAM) i manteniment, conservació i neteja dels edificis escolars públics
Planta 5: Presidència, Vicepresidència, Gerència i Direcció de Recursos i Organització
Administració econòmica, serveis jurídics, comunicació, organització i sistemes d’informació
L’Oficina d’Atenció:
serveis de qualitat per a famílies i professionals
L’Oficina d’Atenció del Consorci d’Educació permet integrar en un únic espai el conjunt de serveis d’atenció a les famílies, a l’alumnat i als professionals dels centres educatius.
L’oficina ocupa 315 metres quadrats a la planta baixa de la nova seu corporativa de la plaça Urquinaona i està integrada per un equip de 15 professionals que es reforça en campanyes i períodes puntuals.
Des que va posar-se en marxa, el passat 9 de febrer l’oficina ha atès a 9.189 famílies i professionals de l’educació (informació, tramitació o registre) amb una mitjana de 256 atencions al dia el mes de febrer, que al març ha augmentat fins a 335.
Àmbits dels serveis i informacions de l’Oficina d’Atenció
Famílies, alumnat i comunitat educativa
Orientació escolar
Preinscripció i matrícula (ordinària i continuada durant el curs)
Àrees de proximitat, adscripcions primària-secundària i altres criteris de prioritat
Beques i ajuts escolars
Subvencions a les AMPA
Atenció a queixes, reclamacions i suggeriments
Professionals dels centres educatius
Assessorament en qüestions laborals
Informació i tramitacions de substituts
Informació sobre convocatories, concursos i oposicions
Registre
Canals d’atenció i horaris
Atenció multicanal i informació a través del web i de les consultes i tramitacions telemàtiques.
Els principals canals d’atenció són:
El web anirà ampliant la informació, formularis i tramitacions per a famílies i professional.Alguns dels serveis s’ofereixen en col.laboració amb el Departament d’Educació, el portal Gencat Serveis i Tràmits i el web l’Ajuntament de Barcelona
Atenció a consultes, queixes, reclamacions i suggeriments
Telèfon
Telefons d’atenció:
93 551 10 30 Exclusiu per a centres
Informació bàsica permanent a travès del 012 i del 010
Horari continuat: de dilluns a dijous de 9 a 17h i divendres de 9 a 14h
Recepcionista que presta atenció inicial
Sistema de gestió d’esperes Q-Matic
Punt d’informació telemàtic
Autoservei del padró municipal
(pendent d’instal.lació)
Sala d’espera adequada per a famílies


