Sala de premsa

event_note Nota de premsa

Inauguració de la nova seu corporativa del Consorci d'Educació de Barcelona

oL'Oficina d'Atenció, punt de referència de la nova seu, integra el conjunt de serveis que el Consorci dóna a les famílies, als centres i a la resta de la comunitat educativa oA la nova seu corporativa, que ocupa sis plantes i una superfície total de 4.000 m2, hi treballen 250 professionals oS'adjunta la declaració llegida per la presidenta del Consorci d'Educació de Barcelona, Dolors Rius, a l'acte inaugural de la nova seu i el dossier de presentació del CEB
2010/10/29/12/31/c8be6b73-fd8a-4431-8448-12eb918a349d.flv
El Consorci d’Educació de Barcelona: una finestreta educativa única a la ciutat
 
Des del passat 1 de gener de 2009, data en què va assumir la gestió dels centres de la Generalitat de Catalunya i de l’Ajuntament de Barcelona,  el Consorci d’Educació gestiona 287 centres educatius públics de la ciutat i els 10.000 professionals que hi treballen.
 
L’assumpció d’aquesta competència ha suposat el ple desplegament competencial del Consorci d’Educació, iniciat el 2004, i la posada en funcionament d'una nova seu corporativa a la plaça Urquinaona que ha permès integrar, en un únic edifici, el conjunt de serveis que dóna a les famílies i l’alumnat, als centres educatius i al professorat i a la resta de la comunitat educativa.
 
A la nova seu corporativa, que ocupa sis plantes i una superfície total de 4.000 m2, hi treballen un equip de 250 professionals que provenen fonamentalment de les dues administracions que integren el Consorci: la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Barcelona. Aquest equip està format per perfils molt diversos: des del personal tècnic i administratiu de les àrees econòmica i de recursos humans, passant pels docents dels Serveis Educatius o de la Direcció de Centres, al cos d’inspecció de la ciutat o l’equip tècnic de la Direcció de Construccions i Manteniment Escolars.
 
Aquesta nova seu corporativa representa el model de gestió del Consorci d’Educació que, responent als principis de proximitat i d’eficàcia, des del passat 1 de gener s’ha convertit en interlocutor únic per atendre les necessitats educatives de la ciutat.
 
Dins d’aquesta nova seu cal destacar l’Oficina d’Atenció, situada a la planta baixa, que integra en un únic espai el conjunt de serveis d’atenció a les famílies i l’alumnat i als professionals dels centres educatius.
 
L’oficina és el punt de referència de la nova seu i esdevé una finestreta educativa única a la ciutat de Barcelona.
 
 
Distribució per plantes dels serveis del Consorci d’Educació al nou edifici corporatiu
 
Planta baixa: Oficina d’Atenció
 
Atenció a l’alumnat i a les famílies:
Servei d’informació i de gestió de l'escolarització (preinscripció i matrícula) en els centres d'educació infantil, primària i secundària de la ciutat sostinguts amb fons públics de la ciutat
Matrícula de continuïtat durant el curs
Atenció als professionals dels centres educatius
Registre: servei d’atenció a la comunitat educativa i a la ciutadania en general
Espai de formació
 
 
Planta 1: Àrea d’Escolarització i Àrea de Recursos Humans
 
Suport als centres en matèria d’escolarització
Planificació educativa i Mapa Escolar
Vigilància del compliment de l’escolaritat obligatòria
Serveis a l’alumnat: Beques i ajuts, transport escolar i titulacions.
Gestió del personal docent i no docent
 
 
Planta 2: Direcció de Centres i Direcció d’Escolarització i Innovació Educativa
 
Centres públics:  
Gestió i coordinació de la xarxa de centres públics de la ciutat (amb l’excepció de les escoles bressol municipals, Conservatori i les escoles municipals de música),
Suport als centres a través dels serveis educatius (EAP, CRP; ELIC, CREDAC i camp d’aprenentatge) i del conjunt de programes d’innovació educativa
Centres privats concertats: gestió de la nòmina delegada dels centres privats concertats i tramitació de les autoritzacions, subvencions i concerts
 
 
Planta 3: Inspecció Educativa de la ciutat
 
Tasques de supervisió i atenció als centres i a la comunitat educativa
 
 
Planta 4: Direcció de Construccions i Manteniment Escolars
 
Construcció de nous centres, obres de reforma, ampliació i millora (RAM) i manteniment, conservació i neteja dels edificis escolars públics
 
 
Planta 5: Presidència, Vicepresidència, Gerència i Direcció de Recursos i Organització
                    
Administració econòmica, serveis jurídics, comunicació, organització i sistemes d’informació
 
 
L’Oficina d’Atenció:
serveis de qualitat per a famílies i professionals
 
 
L’Oficina d’Atenció del Consorci d’Educació permet integrar en un únic espai el conjunt de serveis d’atenció a les famílies, a l’alumnat i als professionals dels centres educatius.
 
L’oficina ocupa 315 metres quadrats a la planta baixa de la nova seu corporativa de la plaça Urquinaona i està integrada per un equip de 15 professionals que es reforça en campanyes i períodes puntuals.
 
Des que va posar-se en marxa, el passat 9 de febrer l’oficina ha atès a 9.189 famílies i professionals de l’educació (informació, tramitació o registre) amb una mitjana de 256 atencions al dia el mes de febrer, que al març ha augmentat fins a 335.
 
 
Àmbits dels serveis i informacions de l’Oficina d’Atenció
 
Famílies, alumnat i comunitat educativa
 
Informació sobre l’accés al sistema educatiu
Orientació escolar
Preinscripció i matrícula (ordinària i continuada durant el curs)
Àrees de proximitat, adscripcions primària-secundària i altres criteris de prioritat
Beques i ajuts escolars
Subvencions a les AMPA
Atenció a queixes, reclamacions i suggeriments
 
 
Professionals dels centres educatius
 
Gestions i tramitacions de docents i PAS
Assessorament en qüestions laborals
Informació i tramitacions de substituts
Informació sobre convocatories, concursos i oposicions

 
Registre
 
Admissió d’escrits i documents adreçats al Consorci
 
Canals d’atenció i horaris
 
Atenció multicanal i informació a través del web i de les consultes i tramitacions telemàtiques.
 
Els principals canals d’atenció són:
 
 
Web    www.edubcn.cat
 
El web anirà ampliant la informació, formularis i tramitacions per a famílies i professional.Alguns dels serveis s’ofereixen en col.laboració amb el Departament d’Educació, el portal Gencat Serveis i Tràmits i el web l’Ajuntament de Barcelona
 
 
Atenció a consultes, queixes, reclamacions i suggeriments
 
Correu electrònic: oficinaatencio.ceb@gencat.cat


Telèfon
 
Telefons d’atenció:
 
93 551 10 50 Exclusiu per a famílies
93 551 10 30 Exclusiu per a centres
 
Informació bàsica permanent a travès del 012 i del 010
 
Presencial
Horari continuat: de dilluns a dijous de 9 a 17h i divendres de 9 a 14h
Recepcionista que presta atenció inicial
Sistema de gestió d’esperes Q-Matic
Punt d’informació telemàtic
Autoservei del padró municipal
(pendent d’instal.lació)
Sala d’espera adequada per a famílies
 
 
 
 
 
1
Fitxers adjunts
Fitxers adjunts
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia