Sala de premsa

event_note Nota de premsa

La Generalitat adjudica obres en infraestructures i equipaments per un valor de 14 MEUR

La Generalitat ha adjudicat, per mitjà de l'empresa pública GISA, obres en matèria d'equipaments i infraestructures per valor de 14 MEUR. Les actuacions corresponen a la construcció d'un nou pont sobre el riu Ter a Setcases per 1,6 MEUR, l'ampliació i adequació de centres educatius per un valor total de 9,6 MEUR, així com la reforma i ampliació d'altres equipaments judicials i de serveis d'emergències que sumen 2,8 MEUR. D'altra banda, també ha adjudicat la redacció d'estudis informatius i projectes constructius per un import de prop de 728.000 euros
Pel que fa a la xarxa viària, ha adjudicat la construcció d’un nou pont sobre el riu Ter a Setcases a la GIV-5264, per valor de 1,6 MEUR,  així com la redacció del projecte constructiu per a l’eixamplament i millora de la carretera C-26 entre Navès i Montjamor, per 482.830 euros.
 
En matèria de transport públic, ha adjudicat la redacció de l’estudi informatiu per a la construcció d’una nova estació d’FGC entre Cornellà i Sant Boi de Llobregat, per 196.910 euros, i la redacció del projecte constructiu d’un nou aparcament de vehicles pesants a Tàrrega, per 48.000 euros.
 
Quant a centres educatius, el Consell d’Administració de Gisa ha adjudicat les obres d’adequació del CEIP Magí Morera de Lleida, per 4,7 MEUR, del CEIP Sant Gil de Torà, per 3 MEUR i l’ampliació del CEIP Alfred Potrony de Térmens, per un import d’1,9 MEUR.
 
Finalment, s’ha adjudicat la reforma i ampliació del Parc de Bombers de Berga, per valor d’1,8 MEUR, així com la reforma del Jutjat de Guàrdia, Registre Civil i altres dependències de l’edifici judicial de Reus, ubicat a l’avinguda Marià Fortuny, per un import d’1 MEUR.
 
 A continuació, s’amplia la informació sobre les actuacions del DPTOP
 
 
 
 
 
PTOP
GISA adjudica la construcció d’un nou pont sobre el riu Ter a Setcases
 
El Consell d’Administració de Gisa ha adjudicat per un import d’1,6 MEUR les obres de construcció d’un nou pont sobre el riu Ter per a accedir al municipi de Setcases, a la carretera GIV-5264. Els treballs permetran millorar l’entrada al municipi i a l’estació d’esquí de Vallter 2000, substituint l’actual pont de pedra per un de nou, el doble d’ampla. Es preveu que les obres comencin a principis d’estiu, amb un termini d’execució de cinc mesos.
L’actual pont sobre el Ter a la carretera GIV-5264 a Setcases té una amplada de 3,60 metres i no disposa de vorals. Amb l’objectiu de millorar la seguretat en aquest punt i facilitar la circulació en tots dos sentits de la marxa, el DPTOP va impulsar la construcció d’una nova estructura més ampla, així com la millora del traçat de la carretera en el tram pròxim al pont.
Aquestes obres, que ara s’han adjudicat a la UTE formada per Aglomerats Girona SA & Copisa Constructora Pirenaica SA per valor d’1,6 MEUR, s’iniciaran a principis d’estiu i tindran un termini d’execució de cinc mesos.
Un nou pont de 10 metres d’ample
El nou pont tindrà una amplada de 10 metres, amb una calçada de dos carrils de circulació –un per sentit– de 3,5 metres cadascun i voreres d’1,5 metres d’amplada. Amb una longitud de 31 metres, el nou pont estarà format per una estructura metàl·lica sobre la qual es disposarà una llosa de formigó.
El projecte que ara s’adjudica també inclou les actuacions següents:
  • Eixamplament i condicionament de la carretera en el tram anterior del pont, en una longitud de 200 metres. Aquest tram s’eixamplarà dels 5 metres actuals als 10 previstos.
  • Millora de traçat de la via per tal de suavitzar l’actual revolt d’entrada al pont.
  • Adaptació de la rotonda actual que es va construir en creuar el riu Ter, en sentit nucli urbà, amb motiu de les obres de la variant de Setcases. Així, la rotonda es recreixerà per tal d'obtenir uns paràmetres compatibles amb la rasant del nou pont. Aquest recreixement de la rotonda serà variable entre els 0,3 i 1,5 metres.
  • Disposició dels elements de drenatge, senyalització vertical i horitzontal i abalisament, així com instal·lació de baranes al pont i de barreres de seguretat
  • Mesures d’integració ambiental, d'acord amb les característiques de la fauna a preservar del riu Ter.
PTOP
Redacció d’estudis i projectes                                              728.000 euros
 
A banda d’aquestes actuacions, el Consell d’Administració de Gisa n’ha impulsat d’altres, mitjançant l’adjudicació d’estudis informatius i projectes constructius que sumen un import de prop de 728.000 euros, per tal d’avançar en el procés d’execució de les obres.
 
Millora de la C-26 entre Navès i Montmajor
 
En aquest sentit, ha adjudicat,  per 482.830 euros, la redacció del projecte constructiu per a la millora de la carretera C-26 entre Navès i Montjamor, que permetrà crear un nou tram de via per escurçar el recorregut entre aquests dos municipis i millorar les condicions de circulació. Les obres tindran un cost de prop de 20 MEUR.
 
La carretera C-26 és una carretera de la xarxa bàsica de Catalunya que va des de Solsona a Berga. Actualment, s’està redactant l’estudi informatiu de millora del tram comprès entre Berga i Montmajor. Ara, el projecte constructiu que s’ha adjudicat correspon al tram contigu, que millorarà fluïdesa i la seguretat del trànsit entre Navès i Montmajor.
 
Aquesta actuació suposarà la construcció, en gran part de l’itinerari, d’una nova carretera, que s’iniciarà al pas de la C-26 pel nucli de Navès i conclourà a la intersecció amb la carretera B-420, que va de Cardona a Montmajor. Les obres permetran reduir prop de 4 quilòmetres el recorregut entre les dues poblacions i passar dels 12,3 quilòmetres de longitud actuals als 9,2 previstos.
 
La carretera tindrà una amplada de 9 metres, amb dos carrils de 3,5 metres i dos vorals d’1 metre cadascun, i un pendent màxim del 7%. La principal estructura prevista és un pont sobre la riera d’Aigua d’Ora, de 75 metres de longitud. Per trams, el nou traçat serà el següent: 
  • Des del nucli de Navès, la carretera es dirigeix cap a l’est durant 6,3 quilòmetres; en aquest tram, es construirà una carretera per un nou corredor de pas que connectarà amb la carretera B-420. 
  • El segon tram es formarà tot seguint el corredor de la B-420 en direcció al nucli urbà de Montmajor al llarg d’uns 3 quilòmetres i millorant-ne les condicions de la via per al trànsit rodat. 
  • Finalment, es construirà un nou tram d’1,3 quilòmetres que substituirà l’actual B-420 en direcció cap a Cardona, des de la nova carretera 
El projecte tindrà una especial atenció a la preservació de l’església de Sant Salvador, amb la incorporació de les corresponents mesures correctores d’impacte.
Nova estació d’FGC entre Cornellà i Sant Boi
 
D’altra banda, Gisa també ha adjudicat la redacció de l’estudi informatiu per a la construcció d’una nova estació d’FGC entre Cornellà i Sant Boi de Llobregat, per 196.910 euros. Aquesta actuació permetrà donar resposta a la important demanda de mobilitat existent en aquests municipis del Baix Llobregat, apropant el transport públic a nuclis de població en creixement.
 
La nova estació d’FGC de la línia Llobregat-Anoia es preveu soterrada o semisoterrada i s’ubicarà entre entre les estacions existents de Cornellà-Riera i Sant Boi del Llobregat, en el sector de Ribera-Salines, proper a la Ronda Litoral, dins del terme municipal de Cornellà de Llobregat.
 
L’actuació comprèn també la construcció d’un nou recinte destinat a cotxeres en uns terrenys contigus, així com la instal·lació de la tecnologia en previsiö dun possible perllongament de l’L8 d’FGC fins cap al centre de Barcelona.
 
Finalment, aquesta estació es projectarà per tal de potenciar la intermodalitat entre els FGC i l’autobús, a partir de la interconnexió amb l’anomenat Bus Baix. En aquest sentit, actualment s’està redactant l’estudi informatiu per a l’execució del nou carril bus interurbà a la C-245, que unirà les poblacions de Castelldefels i Cornellà de Llobregat, millorant la velocitat comercial del les línies d’autobús que discorren per aquest corredor i facilitant els intercanvis modals amb les estacions de metro i ferrocarril.
 
Nou aparcament de camions a Tàrrega
 
El Consell d’Aministració de Gisa ha adjudicat, a més, la redacció del projecte constructiu d’un nou aparcament de vehicles pesants a Tàrrega, que suposarà una inversió de 48.000 euros. Es preveu que les obres es puguin licitar el primer trimestre de 2009, de manera que l’aparcament es podria posar en servei durant la tardor de 2009.
 
El nou pàrquing s’ubicarà al Polígon Industrial de La Canaleta, situat al nord del municipi, a tocar amb l’autopista A-2. Tindrà una capacitat per a acollir fins a 100 camions, aproximadament, i una superfície al voltant de 15.000 m2.
 
Aquestes obres, que suposaran una inversió aproximada d’1,5 MEUR, s’emmarquen dins del conjunt d’actuacions que el DPTOP té en marxa per tal de respondre a les necessitats d’aquest sector i racionalitzar el trànsit de camions en els municipis.
 
En aquesta línia, el DPTOP està executant actualment l’ampliació del pàrquing existent al Polígon del Segre, a Lleida, i properament s’iniciaran les obres de construcció d’un nou pàrquing amb capacitat per a 150 vehicles pesants a Castellar del Vallès i d’un altre amb capacitat per a 45 places a Alcover.
 
Així, en els propers quatre anys, el DPTOP té previst oferir més de 1.000 noves places d’aparcament per a camions amb un pressupost total de 35 MEUR. Aquestes se sumaran a les 1.800 ja existents, amb l’objectiu de proporcionar espais amb les millors condicions de seguretat, per a l’aparcament dels camions.  
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia