Les obres de perllongament de la ronda Oest, per unir l'autopista C-58 i l'N-150, fins a la carretera de Matadepera (BV-1224), estan en plena execució. A partir del dimarts 3 de novembre, els treballs a l'alçada de Sabadell produiran restriccions de trànsit a la rotonda d'accés al municipi per l'N-150.

Les restriccions consistiran en el tall del ramal de sortida des de la rotonda cap a la C-58, de manera que els vehicles que vulguin accedir a l’autopista des de la nacional, hauran de fer-ho des de la rotonda del Complex Central dels Mossos d’Esquadra. En canvi, els moviments d’incorporació des de l’autopista C-58 a la nacional no es veuran afectats. Així, l’N-150 no patirà cap restricció de carrils, però sí que es desviarà el trànsit per un costat o l’altre de la rotonda, en funció del desenvolupament dels treballs en cada fase de les obres.
Aquestes restriccions permetran la construcció d’un nou enllaç a diferent nivell, que donarà continuitat a la ronda amb tres carrils per sentit de circulació per sota de la rotonda actual. Els treballs, que s’emmarquen en el perllongament de la ronda Oest, inclouran la construcció de dues noves estructures i diversos murs de contenció de terres.
Les restriccions tindran una durada aproximada d’un any i es desenvoluparan en tres fases diferents. Durant aquest temps s’anirà informant dels canvis en la configuració del trànsit que es produeixin a la rotonda.
La ronda Oest en plena execució
Les obres per perllongar la ronda Oest de Sabadell fins a la carretera de Matadepera (BV-1224), avancen a bon ritme. El nou tram de la ronda Oest tindrà una longitud d’uns 2,5 quilòmetres i el tram actual ja abasta prop d’un quilòmetre. La ronda estarà formada per dues calçades amb tres carrils de circulació de 3,5 metres d’amplada cadascun, voral exterior de 2,5 metres i voral interior d'1,5 metres. Els dos sentits estaran separats per una mitjana de 2 metres d'amplada.
Actualment, els treballs estan en plena execució. Ja s’ha realitzat el 50% del moviment de terres i el 70% de les obres de drenatge transversal ja estan executades. Pel que fa a les estructures, que conformen el gruix de l’obra, s’han iniciat tres dels sis ponts previstos (Fatxendes, Mas Canals i el del giratori d’Estrasburg) i queden pendents els dos del giratori de l’N-150 i la passera de vianants. D’altra banda, s’estan executant dos trams del futur túnel artificial de 300 metres, que ha d’unir l’avinguda d’Estrasburg i el pas sota del ferrocarril, i s’està acabant un dels 7 murs a realitzar.
Pel que fa als tres enllaços que inclou l’obra, ara es comença a treballar en la construcció de l’enllaç situat sota la rotonda d’accés a Sabadell per l’N-150. Els altres dos, tant el del giratori del carrer d’Estrasburg com la connexió amb la carretera de Matadepera, ja estan iniciats.
Conjuntament amb aquesta obra, el DPTOP té en execució els treballs de formació d’una calçada lateral de quatre quilòmetres de longitud, a l’autopista C-58 en sentit Terrassa, entre l'enllaç amb la B-30 i l'actual enllaç de Sabadell Centre-Nord. Fins al moment, s’han efectuat les tasques de desviament de trànsit i el moviment de terres s’ha executat en un 60%. Així mateix, s’ha acabat un dels ponts previstos sobre el Riu Sec, s’han executat quatre murs i ara s’estan duent a terme els treballs per poder iniciar els afermats. Es preveu que els treballs finalitzin la tardor de 2010.
Les dues actuacions que permetran millorar de manera molt significativa la mobilitat i la fluïdesa del trànsit a l’àmbit de Sabadell, comportaran una inversió total de 55,1 MEUR –el pressupost per a la ronda Oest és de 45 MEUR i per al lateral de la C-58, de 10,1 MEUR.



