Sala de premsa

event_note Nota de premsa

El DAR i Caprabo promocionen els productes catalans en els 264 supermercats de la cadena

2010/10/29/13/25/c994a699-97d5-462f-90a4-e10c96fcd433.flv
El conseller d’Agricultura, Alimentació i Acció Rural, Joaquim Llena, i el conseller delegat i director general de Caprabo, Javier Amezaga Salazar, han presentat avui un acord de col·laboració per promocionar i potenciar el consum de productes d’alimentació de Catalunya. La campanya pretén traslladar al consumidor els aspectes qualitativament més valorats dels productes catalans i apropar-los al consumidor a un preu competitiu per tal de fomentar-ne el consum.
 
El conseller ha volgut deixar palesa la voluntat del Departament de continuar treballant i col·laborant conjuntament amb Caprabo per tal d’incrementar el consum i la penetració dels productors locals en les llars catalanes i donar suport a la potent producció agroalimentària; i la importància del compromís d’empreses de referència com Caprabo amb la indústria agroalimentària de Catalunya perquè representa una nova manera d’entendre els negocis, d’anar més enllà de l’intercanvi comercial i apostar per la responsabilitat social; perquè Caprabo té una gran capacitat d’acostar els productes catalans als consumidors, és líder a Catalunya en el seu format de supermercat, i la selecció dels seus productes arriben a un gran nombre de clients i perquè ens permet donar visibilitat a la nostra indústria agroalimentària, demostrar la gran varietat de productes de la nostra terra, dels seus innovadors processos de transformació, i de la seva altíssima qualitat”. I un altre motiu, segons Llena, és la necessitat d’establir una “profunda interrelació entre els garants alimentaris del nostre país: el pagès, el transformador, el distribuïdor, el comercialitzador i l’administració; amb estratègies directes, clares i efectives”.
 
El DAR, a través de l’empresa pública Promotora d’Exportacions Catalanes (PRODECA), i juntament amb Caprabo, han organitzat aquesta campanya, de la qual Llena també ha destacat que iniciatives com les que avui presentem, van més enllà d’un descompte en la cistella de la compra, posen en valor les nostres produccions, el saber fer dels nostres agricultors i transformadors, i demostren l’esforç per la qualitat que hem treballat en els últims anys i que ens ha fet líders en el sector”.
 
Per la seva banda, Javier Amezaga ha explicat que Caprabo és la companyia de referència en supermercats a Catalunya i la que millor pot acostar els productes catalans als consumidors. La voluntat de Caprabo és mantenir un elevat nivell de compromís amb la indústria agroalimentària catalana, de la mà de la Conselleria”.
 
La iniciativa, que porta com a lema “Caprabo et porta el millor de la nostra Terra. Els nostres orígens, els nostres productes”, es va iniciar el 28 d’agost i finalitzarà el 30 de setembre, en els 264 supermercats de la cadena a Catalunya de forma simultània. La campanya no només té un component econòmic amb una important oferta en preu, sinó que proporciona abundant informació qualitativa sobre les qualitats dels productes i sobre els seus processos de producció, així com sobre les seves zones de procedència.
 
Més de 300 referències de productes catalans integren la campanya en les més de quaranta categories: olis, olives, aigües, arrossos, cafès, caves, xocolates, pa, conserves, fruits secs, galetes, ous, licors, cervesa, pasta, vinagre, llet i derivats (nata, iogurs, batuts), llegums, mantega, salses, vi, embotit, carn, peix, formatges, fruita, verdura, patés i espècies. Val a dir que l’oferta de productes catalans inclosos en la campanya suposa una rebaixa del vint per cent de mitjana.
 
Màxima difusió sobre les qualitats dels productes catalans
 
Per tal de donar a conèixer la campanya i sensibilitzar al consumidor sobre la producció agroalimentària catalana, Caprabo també ha vestit els seus establiments amb més de 500 pòsters i 1.200 adhesius; ha emès i reparteix més d’un milió de fulletons d’oferta i més de 600.000 receptaris; desenvolupa, al Club Social Caprabo, trenta activitats relacionades, entre elles cursos de cuina, tastos i degustació amb productes catalans, dos dels quals són especials per a celíacs; i realitza degustacions de productes en els supermercats.
 
Addicionalment, Caprabo difon la campanya a través de la seva revista Sabor -que té una tirada de 400.000 exemplars-, el seu web corporativa –www.caprabo.com- així com el web del seu supermercat online – www.capraboacasa.com. També la promociona en mitjans massius de comunicació.
 
Un cop finalitzada la campanya, la voluntat de Caprabo i del Departament és potenciar el sector primari català amb noves iniciatives que ajudin a incrementar el consum i la penetració dels productes de territori com són les IGPs i DOPs a les llars catalanes i així contribuir a l’enriquiment del sector.
 
Un compromís de llarg recorregut
 
Caprabo ha estat des dels seus inicis molt compromesa amb el desenvolupament de la indústria agroalimentària catalana. Els productes d’alimentació d’origen català sempre han tingut una presència destacada als seus supermercats. A tall d’exemple, Caprabo ven la quarta part de la totalitat del vi i cava català que es comercialitza a Catalunya.
 
Caprabo
 
Caprabo és la companyia de supermercats de referència a Catalunya, on compta amb 264 botigues. A la Comunitat de Madrid en té seixanta, ubicats al centre de la capital. Caprabo, amb 10.000 treballadors, és propietat en un 75 per cent d’Eroski, en un setze per cent de la família Botet, fundadora de la l’any 1959, i en un nou per cent de La Caixa, i va facturar en el passat exercici 2.188 milions d’euros.
 
 
 
LES XIFRES DE LA CAMPANYA
264 supermercats
1 milió de fulletons d’oferta
600.000 receptaris
500 pòsters
1.200 adhesius
Més de 300 referències
40 categories de productes
30 activitats relacionades al Club Social Caprabo
13 cursos de cuina, 2 especials per a celíacs, 3 sobre dieta mediterrània, 2 de tast d’olis amb DOP i 6 sessions de tast
40 categories
Olis, olives, aigües, arrossos, cafès, caves, xocolates, pa, conserves, fruits secs, galetes, ous, licors, cervesa, pasta, vinagre, llet i derivats (nata, iogurts, batuts), llegums, mantega, salses, vi, embotit, carn, peix, formatges, fruita, verdura, patés i espècies
 
 
 
8 de setembre de 2008
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia