El secretari per a la Mobilitat del DPTOP, Manel Nadal, ha visitat avui les obres de desdoblament de l'eix Maçanet de la Selva - Platja d'Aro, que compten amb una inversió de 63 MEUR. Aquest eix es recolza sobre les carreteres C-35, C-65 i C-31 i té una longitud de 27,2 quilòmetres. Les obres consisteixen en el desdoblament en un tram de 15 quilòmetres corresponent a l'actual C-35 entre Vidreres i l'enllaç de l'Alou i l'adaptació dels trams que ja tenen quatre carrils. Actualment, ja s'ha executat el 90% dels moviments de terres i el 35% de les estructures projectades. Es preveu que les obres es puguin posar en servei a principis de l'estiu de 2008.
Imatge obres C-35

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques té en execució des de l'estiu de 2006 les obres de desdoblament a l'eix Maçanet de la Selva - Platja d'Aro, que, amb una inversió de 63 MEUR, permetran millorar les prestacions i afavorir la fluïdesa del trànsit de la principal via d'accés cap a la costa Brava sud des de l'autopista AP-7.

L'eix Maçanet de la Selva - Platja d'Aro es recolza sobre les carreteres C-35, C-65 i C-31; d'oest a est i al llarg de 27,7 quilòmetres, uneix els municipis de Maçanet de la Selva, Vidreres, Llagostera, Santa Cristina d'Aro, Castell d'Aro, Sant Feliu de Guíxols i Platja d'Aro.

D'aquest itinerari, 12,2 quilòmetres tenen característiques d'autovia. Corresponen als seus extrems, entre Maçanet de la Selva i Vidreres i entre l'enllaç de l'Alou (Llagostera) i Platja d'Aro. Així, les obres en execució tenen com a objectiu desdoblar al tram intermedi, entre Vidreres i l'Alou, de 15 quilòmetres i adaptar la resta de l'eix.

Estat de les obres

Avui, el secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, i el director general de Carreteres, Jordi Follia, han visitat les obres de desdoblament, juntament amb representants dels ajuntaments de la zona. Actualment, es treballa al llarg de tot el tram, on ja s'ha dut a terme el 90% dels moviments de terres i el 35% de les estructures projectades. Es preveu que l'actuació es pugui posar en servei a principis de l'estiu vinent.

Esquema obres

Per a dur a terme l'ampliació de carrils, s'aprofita en la major part del recorregut el traçat de l'actual C-35, tret d'alguns punts on s'executen petits trams en variant. La nova via estarà formada en cada sentit de la circulació per dos carrils de 3,5 metres, un voral exterior d'1,5 metres i un voral interior d'1 metre d'amplada. Les dues calçades estaran separades per una mitjana tipus New Jersey d'1 metre d'amplada.

El projecte inclou els enllaços següents:

  • Enllaç Vidreres oest, que connecta amb la carretera de Lloret de Mar (C-63), on s'inicia l'actuació. Aquest enllaç ja està executat en un 80%.
  • Vidreres est, format per dos semi-enllaços.
  • Enllaç de Can Carbonell, format per un pas inferior i una rotonda a cada costat del tronc.  
  • Enllaços de Llagostera: Sud, que connecta amb la carretera de Tossa de Mar; Centre, que comunica amb la zona de Sant Llorenç, i Est.
  • Enllaç de l'Alou, on, per una banda l'autovia connecta amb la carretera de Girona i Cassà de la Selva i per l'altra, segueix en direcció a Santa Cristina d'Aro. En aquest enllaç finalitzen les obres projectades.

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 242