Sala de premsa

event_note Nota de premsa

El DPTOP aprova els traçats de la variant de Bellcaire d'Urgell i de la nova carretera entre Térmens i Menàrguens

Mapa
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha aprovat els traçats de dues noves carreteres a les comarques de Ponent: la variant de la C-53 a Bellcaire d’Urgell i la nova via de connexió entre la C-12 i la C-13 que unirà Térmens i Menàrguens. Ambdues infraestructures, que permetran millorar la mobilitat en aquest àmbit de la Noguera, comporten una inversió estimada total de 25,3 MEUR.
 
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha aprovat definitivament els estudis informatiu i d’impacte ambiental de dues noves infraestructures viàries a la comarca de la Noguera, un cop completats els processos d’informació pública i tramitació ambiental corresponents. Aquestes actuacions són, d’una banda, a la variant de la C-53 a Bellcaire d’Urgell, que permetrà evitar la circulació de pas per l’interior del nucli urbà, i de l’altra, a la carretera que connectarà la C-12 i la C-13, tot unint els municipis de Térmes i Menàrguens.

Variant de Bellcaire d'Urgell
 
En el procés de definició del traçat d’aquest eix viari, el DPTOP ha sotmès a informació pública els estudis dels diversos trams que el componen. Així, ara ha aprovat definitivament els estudis de la variant de la C-53 al seu pas per Bellcaire d’Urgell, un cop n’ha completat l’exposició pública, anàlisi de propostes i tramitació ambiental.
 
La variant que ara s’aprova té una longitud de 5,2 quilòmetres i discorre pel sud de Bellcaire d’Urgell. La carretera estarà formada per dos carrils de circulació de 3,5 metres i dos vorals de 2,5 metres d’amplada, cadascun. Aquesta actuació comporta una inversió estimada en 16 MEUR.
 
Descripció del traçat
 
La nova via s’inicia a uns 1,4 quilòmetres abans del nucli urbà. Uns 600 metres després del punt inicial, se situa l’enllaç que permet la connexió amb l’actual carretera C-53 cap a l’est de Bellcaire. Aquest enllaç està format per un pas sobre el tronc de la variant i els ramals de connexió corresponents. Al final del ramal on connecta amb l’actual C-53, es construirà una rotonda. 
 
Posteriorment, la variant discorre pel sud de Bellcaire fins arribar a l’encreuament amb l’LP-3322 (carretera de Bellcaire d’Urgell a Linyola), a 1,2 quilòmetres de l’enllaç anterior. En aquest punt, es preveu un altre enllaç, format per una rotonda de gran diàmetre a nivell, mentre el tronc de la variant passarà aixecat. Atesa la seva proximitat, s’ha previst formar entre ambdós enllaços unes vies de servei a cada costat de la carretera.
 
Després, la variant es desplaça cap al nord-oest i arriba al darrer enllaç de la variant, un enllaç complet format per un pas sobre el tronc i els ramals de connexió que permet connectar amb l’actual C-53 per accedir a l’oest de Bellcaire d’Urgell. El traçat continua i finalitza sobre la C-53, en direcció cap a Balaguer, 1,5 quilòmetres després del nucli urbà de Bellcaire.
 
El projecte inclou la formació de passos inferiors i superiors per a donar continuïtat a camins. Entre les estructures, cal remarcar el pas superior de l’enllaç inicial, que tindrà una longitud de 28 metres.
 
Nova connexió Térmens-Menàrguens (C-13 i C-12)
 
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha planificat a Ponent la formació d’un itinerari a la xarxa comarcal de carreteres que connecti els municipis de Mollerussa, Bellvís, Térmens, Menàrguens, Albesa i Alguaire, amb l’objectiu de millorar les connexions en aquest àmbit.
 
En aquest sentit, una de les actuacions previstes, molt demanada al territori, és la construcció d’una nova carretera entre Térmens i Menàrguens, per tal de millorar la connexió entre aquestes poblacions, que actualment estan unides per un vial municipal, i enllaçar la C-13 i C-12, carreteres de la xarxa bàsica.
 
Ara, el DPTOP ha aprovat els estudis d’aquesta nova carretera, un cop finalitzades la informació pública i la tramitació ambiental. A partir d’aquesta aprovació, s’impulsarà la redacció del projecte constructiu que desenvoluparà el traçat aprovat. La inversió estimada per a dur a terme aquesta actuació és de 9,3 MEUR.
 
Carretera de 2,6 quilòmetres
 
La carretera que ara s’aprova té una longitud de 2,6 quilòmetres, i discorre entre la C-13, al sud de Térmens, i l’LV-9224a, d’accés a Menàrguens. La via que s’ha dissenyat té una amplada de 9 metres, amb dos carrils de circulació, un per sentit, de 3,50 metres i vorals d’1 metre d’amplada cadascun.
 
El traçat s’inicia a la rotonda actual situada a la carretera C-13, al sud del nucli de Térmens. A continuació, la carretera creua el canal de Balaguer mitjançant un pont de 130 metres de longitud. Després d’un tram d’uns 600 metres de longitud, la carretera arriba al marge esquerre del riu Segre, que travessa amb un altre viaducte de 170 metres. A 500 metres d’aquest nou pont, es preveu una rotonda de 46 metres de diàmetre per a l’encreuament amb el camí braçal de Lleida.
 
Des de la rotonda, es preveu la construcció d’uns camins laterals de servei, en una longitud de 850 metres, a banda i banda del tronc de la carretera fins a l’LV-9224a (accés a Menàrguens) al seu encreuament amb la carretera LV-9225 (de Menàrguens a Albesa). En aquest punt de confluència, es construirà una rotonda, també de 46 metres de diàmetre. A partir d’aquest giratori, es preveu la millora d’un tram de 180 metres de l’LV-9225, carretera que permet accedir a la C-12.
Més informació sobre l'actualitat del DPTOP a http://blocs.gencat.cat/ptop
1
Imatges
Imatges
1
Fitxers adjunts
Fitxers adjunts
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia