El Departament de Política Territorial i Obres Públiques finalitzarà avui el gruix dels treballs d'urbanització a l'entorn de la futura estació d'UPC-Vallparadís, en el marc del perllongament de la línia del Vallès d'FGC a Terrassa. Així, aquesta tarda, s'obrirà a l'ús públic la plaça dels Drets Humans i es reobrirà al trànsit el carrer Igualtat. Així mateix, els conductors ja disposen novament dels 2 carrils per sentit de la marxa a l'avinguda Jacquard.
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha finalitzat les obres de l’estructura de la nova estació d’FGC d’UPC-Vallparadís, a Terrassa, corresponent al perllongament en marxa de la línia del Vallès a la ciutat. Això ha permès reurbanitzar els terrenys a l’entorn de la plaça dels Drets Humans, de l’avinguda de Jacquard i de Salmeron, sota dels quals se situa aquesta estació i un aparcament subterrani annex.
En aquest sentit, la finalització del gruix dels treballs en superfície d’aquesta obra (la reurbanització de plaça, carrers i voreres), ha permès eliminar les restriccions al trànsit a l’avinguda de Jacquard, que afectaven un tram de prop de 80 metres entre el carrer de la Igualtat i la casa Baumann, i aquesta tarda, permetrà reobrir el carrer Igualtat al trànsit rodat i la plaça dels Drets Humans i la vorera oest del carrer Salmeron als vianants.
D’aquesta manera, es reobrirà el carrer Igualtat, tallat al trànsit entre l'avinguda Jacquard i el carrer Miquel Vives. Amb aquesta obertura, el sentit del carrer Miquel Vives s'inverteix, entre Igualtat i Sant Nebridi, tornant-lo a la situació d'abans a l'inici de les obres, és a dir, d’oest a est.
Igualment, a nivell de vianants, s'obre a l'ús públic la plaça dels Drets Humans i la vorera oest del carrer Salmeron entre l'avinguda Jacquard i el Museu Tèxtil, millorant així la permeabilitat dels veïns amb el Parc de Vallparadís que havia estat interrompuda durant les obres. Alhora s'ha recuperat la vorera del costat sud que estava ocupada per les obres.
A l’av. Jacquard, ja s’ha recuperat un carril per sentit de la marxa, de manera que els vehicles ja disposen de nou dels 4 carrils de la calçada en tot aquest carrer. Abans de la seva reobertura total, s’ha pavimentat el tram afectat per les obres, amb l’objectiu de posar a punt la via i facilitar els desplaçaments, amb confort i seguretat.
Finalització de l’estructura a l’estació de Vallparadís
Els treballs de construcció de l’obra civil de l’estació d’UPC-Vallparadís, de 3.200 m2 de superfície, s’han finalitzat, i ara resta pendent els acabats d’arquitectura, accessos i les instal·lacions.
Durant aquest any s’adjudicaran els esmentats treballs d’arquitectura i condicionament dels interiors i les instal·lacions d’aquesta estació, per tal de vestir tot el recinte amb diferents elements de mobiliari necessaris per al seu funcionament, així com col·locar el paviment i revestiment adequat i garantir el subministrament elèctric de les instal·lacions.
4,5 quilòmetres i 3 estacions
El perllongament de la línia del Vallès d’FGC a Terrassa permetrà dotar la ciutat d’una nova xarxa de metro que millorarà notablement la mobilitat interna al municipi, així com les comunicacions amb el centre de Barcelona i la seva àrea metropolitana, amb 3 noves estacions i 4,5 quilòmetres de prolongació de línia i connexió amb l’actual línia de Renfe. Això permetrà apropar el transport públic a barris en creixement i punts d’especial interès de la ciutat, com ara Can Roca, el parc de Vallparadís, la UPC, el Museu Tèxtil, la Cartoixa, el conjunt monumental de Sant Pere, la Mútua o l’hospital de Sant Llàtzer.
El traçat discorre des de Can Roca en sentit sud i en línia recta, fins a arribar a l’estació actual de Renfe de Terrassa (estació del nord), que es convertirà en un intercanviador. Després gira lleugerament cap a l’est, per donar servei a l’àrea universitària de la UPC, on es construeix l’estació d’UPC-Vallparadís, i continua en sentit sud-oest, en ziga-zaga, fins a enllaçar en línia recta amb el traçat actual, a Terrassa-Rambla.



