Les obres de construcció de l'intercanviador de Diagonal entre l'estació de Provença d'FGC i Diagonal de l'L3 de Metro comportaran talls al trànsit a partir de demà, 5 de febrer, i fins a finals d'any al carrer de Rosselló i la Rambla de Catalunya. Els treballs se centraran ara en la remodelació i ampliació de la banda est de l'estació de Diagonal de l'L5 i l'ampliació del passadís de connexió de l'L5 i l'L3 en aquest punt. Per garantir la mobilitat a la zona, se senyalitzaran els itineraris recomanats pels carrers contigus.

Noves restriccions al trànsit
Les obres de construcció del nou intercanviador de Diagonal que el Departament de Política Territorial i Obres Públiques està duent a terme comportaran restriccions al trànsit a partir de demà, 5 de febrer, que es preveu que s’allarguin fins a finals d’any. Així, per tal d’avançar en els treballs, es tallarà la circulació en els següents trams:
- Carrer de Rosselló: es tallarà entre la Rambla de Catalunya i el Passeig de Gràcia.
- Rambla de Catalunya: es tallarà el lateral ascendent entre el carrer de Còrsega i el carrer de Provença.
A més, el tram del lateral descendent de la Rambla de Catalunya, que fins ara estava tancat a la circulació, es reobrirà al trànsit. D’altra banda, fins a la propera primavera, el carrer de Rosselló continuarà tallat entre el carrer d’Enric Granados i Rambla de Catalunya, i el carrer de Balmes mantindrà els tres carrils de circulació, per tal d’enllestir les obres del nou vestíbul d’FGC de Provença i del tram de connexió entre els FGC i l’L5. Per garantir la fluïdesa del trànsit en aquesta àrea, se senyalitzaran els itineraris recomanats per evitar la zona d’obres:
- Carrer del Rosselló: els vehicles que circulen per aquest carrer hauran de baixar fins al carrer de València, per Enric Granados i pujar pel Passeig de Gràcia per enllaçar de nou amb Rosselló. A partir de la primavera, un cop finalitzin les obres del vestíbul de Provença dels FGC, també podran baixar pel carrer de Balmes i la Rambla de Catalunya.
- Rambla de Catalunya: els vehicles que pugin pel lateral seran desviats a l’altura del carrer de Provença, i podran continuar pujant pel carrer d’Aribau.
Nova fase d’obres
Aquestes restriccions de circulació comencen ara com a conseqüència de l’inici d’una nova fase de les obres de construcció del nou intercanviador de Diagonal entre Metro i FGC. Els treballs se centraran ara en l’ampliació i remodelació de la banda est del vestíbul de l’estació de Diagonal de l’L5 i del tram de passadís per connectar l’L5 i l’L3. En aquest sentit, l’actuació que ara s’inicia comprèn:
- Estació de l’L5: s’ampliarà la banda est del vestíbul i s’instal·larà un nou ascensor i escales mecàniques per accedir des del carrer, i dos ascensors més per connectar el vestíbul amb la zona d’andanes.
- Passadís L5-L3: aquest tram de connexió del nou intercanviador d’FGC i Metro tindrà el doble de l’amplada actual. Es col·locarà un nou revestiment a les parets, així com un nou paviment, i s’eliminaran les barreres arquitectòniques per tal d’adaptar-lo a persones amb mobilitat reduïda (PMR). En aquest sentit, es col·locaran dues cintes transportadores de dos trams de 40 metres de longitud cadascun, que milloraran el confort dels viatgers en els transbordaments. Finalment, aquest tram de connexió entre les dues línies de metro comptarà amb dues noves sortides d’emergència ubicades a cada extrem del passadís.
Pel que fa als treballs executats fins ara, s’estan completant les obres d’ampliació del vestíbul de l’estació de Provença d’FGC, on s’han renovat i modernitzat les instal·lacions, i s’ha instal·lat un nou ascensor i escales mecàniques per enllaçar amb l’exterior. A més, s’ha ampliat el costat oest del vestíbul de l’estació de Diagonal de l’L5 i s’ha construït un nou accés amb escales fixes i mecàniques per connectar l’exterior amb el vestíbul.
Igualment, el tram de passadís de connexió entre els FGC i l’estació de Diagonal de l’L5 de Metro també s’ha ampliat i remodelat, amb un nou paviment i revestiment. A més, s’han construït dues sortides d’emergència i una nova cambra de ventilació. Així, només quedaran per col·locar les dues cintes transportadores de 50 metres de longitud i adaptar aquest tram a PMR.
D’altra banda, properament s’iniciaran els treballs per ampliar i reformar la banda oest del vestíbul de l’L3 de Metro, corresponent a la fase final de l’execució d’aquest projecte. Les obres permetran la instal·lació d’un ascensor i escales mecàniques per connectar l’exterior amb el vestíbul i dos ascensors més que comunicaran amb les dues andanes.
Un intercanviador amb 75.000 usuaris diaris
Actualment, la connexió entre les estacions de Diagonal de les línies 3 i 5 de Metro i l’estació de Provença d’FGC registra uns 75.000 viatgers diaris de dilluns a divendres. Davant d’aquest gran volum d’usuaris i de la necessitat d’adaptar i millorar les connexions, el DPTOP ha impulsat aquest projecte. Com a novetat, cal remarcar que, per primera vegada, s’instal·laran tapissos rodants en els passadissos de connexió entre línies per facilitar el desplaçament dels usuaris.
L’obra d’ampliació dels vestíbuls i d’adaptació dels passadissos de connexió, comporta una inversió de 44,22 MEUR. Es preveu que els treballs d’ampliació del vestíbul d’FGC es completin l’estiu del 2008 i que el global de l’actuació s’acabi a principis de 2009.
1