Sala de premsa

event_note Nota de premsa

La secretària d'Afers Exteriors participa en l'acte institucional de relleu en la Presidència del Consell de la UE a Barcelona

L'ambaixadora hongaresa, la secretària d'Afers Exteriors, el director de la Representació de la Comissió de la UE a Barcelona i la cònsol belga durant l'acte de traspàs de la Presidència de la UE
Acte simbòlic de relleu de la Presidència de la UE
La secretària d’Afers Exteriors, Roser Clavell, ha participat aquest matí en l’acte institucional de cloenda de la Presidència belga de la UE i l’inici de la presidència hongaresa. L’acte de relleu ha anat a càrrec de la cònsol de Bèlgica, Karina Tuytschaever i l'ambaixadora d'Hongria, Edit Bucsi-Szabó, i ha comptat amb la presència del director de la Representació de la Comissió Europea a Barcelona, Manel Camós.

L'acte ha servit per fer balanç dels resultats de la Presidència belga del Consell de la UE, i per presentar els objectius de la Presidència hongaresa, de la mà de les respectives representants diplomàtiques.

En el seu torn, la secretària d’Afers Exteriors ha felicitat els consolats belga i hongarès per la iniciativa d’organitzar aquesta acte de relleu i ha encoratjat la resta de consolats que en el futur assumeixen la Presidència a continuar amb aquest costum, ja que constitueix un “bon marc de trobada per parlar sobre el moment actual de la construcció europea.”

Clavell ha valorat positivament la Presidència belga que “malgrat una situació política interna complexa, ha respost a les seves responsabilitats europees tot respectant el seu ordenament constitucional de distribució territorial del poder”. Les entitats federals belgues, les regions i les comunitats han participat amb normalitat de la Presidència i segons Clavell “han contribuït en bona mesura a l’èxit de la presidència belga en un moment d’interinitat del govern federal”.

Des de Catalunya, ha dit Clavell, “observem amb molt d’interès l’exemple belga en l’àmbit de la governança multinivell dels afers europeus” i estem convençuts que també Catalunya ha de poder participar amb normalitat en els afers de la UE, d’acord amb la nostra posició constitucional”.

Finalment, Clavell ha posat el Govern de la Generalitat i la seva vocació mediterrània, a disposició de la presidència hongaresa i ha insistit “que les politiques estratègiques de la Unió com l’estratègia Europa 2020, la política de cohesió o la futura política agrària comuna, han de comptar necessariament amb la implicació de Catalunya”
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia