
- Aquesta oficina, oberta l’any passat, unifica les de Badalona -Laietània i Badalona - Galileu en un únic espai de més de 700 metres quadrats
- L’oficina dóna servei a prop de 140.000 persones de 5 municipis del Barcelonès Nord i el sud de la comarca del Maresme
La prioritat del Govern de la Generalitat és millorar el servei a les persones en situació d’atur i acompanyar-les, bàsicament amb orientació personalitzada i assessorament sobre les oportunitats de formació, d’accedir a plans d’ocupació o de conèixer tècniques de recerca de feina –per exemple, redactar correctament un currículum vitae, com enfrontar-se a una entrevista de feina, com emprar Internet i els contactes personals per buscar treball- que incrementin les possibilitats de trobar feina.
La nova oficina de Badalona - Casagemes compta amb una superfície de 770 metres quadrats i dóna servei a 140.000 ciutadans de Badalona –els residents als codis postals 08911, 08912, 08915, 08916 i 08917-, i dels municipis maresmencs d’Alella, Masnou, Montgat, Teià i Tiana. A l’oficina atenen la ciutadania 39 treballadors i treballadores, 26 del Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC), que es dediquen a les polítiques actives d’ocupació –bàsicament orientació i assessorament a les persones en atur- i 13 del Servicio Público de Empleo Estatal (SPEE), que treballen en les gestions relacionades amb la percepció de prestacions per desocupació.
En línia amb l’aposta del Departament de Treball i del SOC de voler aprofitar al màxim el potencial de les noves tecnologies per millorar el servei als ciutadans, l’oficina de treball de Badalona - Casagemes compta amb 3 Punts d’Auto Servei (PAS), que permeten fer tràmits administratius senzills, com és per exemple renovar la demanda d’ocupació o obtenir certificats. Utilitzant els PAS la persona no ha d’agafar torn i esperar que el personal de l’oficina pugui atendre’l.
De fet, durant el gener només el 21% de les renovacions de demanda d’ocupació s’han fet de forma presencial, ja que un 36% dels usuaris ho han fet per Internet, un 27% a través dels PAS, i un 16% mitjançant el telèfon d’atenció ciutadana de la Generalitat 012.



