La concessionària Acesa ha adjudicat avui les obres de perllongament de l'autopista C-32 des de Palafolls a Tordera per un import de 40,6 MEUR a l'empresa Dragados, SA. Aquesta actuació comportarà la construcció de 4,4 nous quilòmetres d'autopista, des de Palafolls fins a l'enllaç amb la futura autovia A-2 entre Tordera i Vidreres. Els treballs començaran aquest mes de maig, amb un termini de 15 mesos.

La concessionària Acesa ha adjudicat les obres d’ampliació de l’autopista C-32 des de Palafolls fins a Tordera per un valor de 40,6 MEUR a l’empresa Dragados, SA.Es preveu que els treballs comencin aquest mes de maig itinguin un termini de 15 mesos. El DPTOP i Acesa han formalitzat un acord que s’integrarà en el Conveni que recollirà el conjunt d’actuacions, instruments i compromisos entre les dues parts amb l’objectiu de donar resposta global a les necessitats de millora de la mobilitat en el corredor de l’autopista C-32 i el Maresme.
Acesa, actual concessionària de la C-32 entre Montgat i Palafolls, construirà el nou tram, que serà lliure de peatge per als moviments interns, és a dir, per als vehicles que recorrin tan sols el tram comprès entre l’enllaç de la carretera N-II i l’enllaç de la GI-600.
Un nou tram d’autopista
Les obres adjudicades suposen la construcció de 4,4 nous quilòmetres d’autopista, perllongant, així, l’Eix del Maresme i permetent el desplegament per etapes del Pla d’infraestructures del transport de Catalunya, que preveu una carretera futura fins a Lloret de Mar i posteriorment fins a Tossa de Mar
El nou tram de l’autopista C-32 estarà format per dos carrils de 3,5 metres d’amplada per sentit de la circulació i s’iniciarà a l’actual enllaç de Palafolls, que es remodelarà. Més endavant, l’autopista enllaçarà amb la carretera GI-600, que uneix Blanes i Tordera. En aquest punt es construirà un nou enllaç en forma de rotonda elevada sobre el tronc de l’autopista.
Igualment, es preveu la prolongació de l’autopista uns 550 metres fins a enllaçar amb la futura autovia A-2, que construirà el Ministeri de Foment entre Tordera i Vidreres.
La principal estructura prevista en el nou tram de la C-32 és un viaducte de 800 metres de longitud que creuarà el riu Tordera i passarà per la zona de Can Gelpí i sobre de la línia del ferrocarril Blanes – Maçanet de la Selva. Aquest viaducte estarà format per dos ponts paral·lels, un per a cada sentit.
El projecte es completarà amb la instal·lació dels elements de drenatge longitudinal i transversal, tota la senyalització vertical i horitzontal, i les mesures d’integració ambiental com ara les sembres i les plantacions.
Tramitació del projecte
La tramitació d’aquestes obres es va endegar el 2001, quan el Departament de Política Territorial i Obres Públiques va aprovar el projecte de traçat i l’estudi d’impacte ambiental, però no es va avançar en la licitació per manca d’acord amb el territori sobre aquest traçat i la seva connexió amb l’A-2.
El desembre de 2007 es va aprovar el projecte constructiu definitiu i es va iniciar la licitació de les obres, que suposen la prolongació de l’autopista des de Palafolls, creuant el riu Tordera, fins a l’enllaç de la futura autovia A-2 entre Tordera i Vidreres.



