Sala de premsa

event_note Nota de premsa

Joan Boada presenta el nou equip de Mossos d'Esquadra que participarà a les 24 Hores de Motociclisme

El secretari general del Departament d’Interior, Relacions Institucionals i Participació, Joan Boada, ha presentat aquest matí el nou equip de Mossos d’Esquadra que participarà en les 24 Hores de Motociclisme de Catalunya els propers 5 i 6 de juliol.
 
L’acte ha tingut lloc a la seu del Departament i ha comptat amb la presència del director general de la Policia, Rafael Olmos; el subdirector operatiu, comissari Josep Milan, i els pilots de l’equip: el sergent Joan Manuel García del Pino, el caporal Raül Torras Martínez i els agents Raul Graciano Romero,Pepe Jiménez de Gea i Miquel Angel Marchan.
 
Boada ha dit que “tant el conseller Saura com jo mateix estem molt orgullosos de que un equip de Mossos d’Esquadra participi en una competició tant important com les 24 hores i més si es fa en un gran circuit com Montmeló”.
 
Aquest any l’equip de Mossos d’Esquadra participarà per novena vegada a les 24 Hores de Motociclisme (l’any 2003 no hi van participar perquè coincidia amb la convocatòria dels Jocs Mundials de Policies i Bombers).
 
 
Història de l’equip
 
L’any 1999 va ser la primera vegada que l’equip de Mossos d’Esquadra va participar a les 24 Hores de Resistència de Montmeló. Es va tractar de la iniciativa d'un grup d’amics destinats a l’Àrea Regional de Trànsit (ART) de Girona, que van gestionar la creació d'una estructura que els permetés participar a la prova en representació del col·lectiu del qual tots formaven part.
 
Aquell any l’equip va quedar tercer i va pujar al podi en la categoria de debutants amb una BMW 1100 S amb motor bòxer. Això va ser una fita inesperada que va sorprendre l’equip i els aficionats. Els pilots que van participar a la cursa van ser Joan Manuel García del Pino, Albert Conesa Martín, Miquel Tarrés Manyosa i Joel Boada Martínez. Aquests agents estaven destinats a l’ART de Girona.
 
Durant tres anys no van poder acabar les 24 Hores per avaries mecàniques, tot i estar en posicions destacades en la categoria i en la general. Concretament, l’any 2005, anant primers de la categoria i dissetens de la general, i faltant dues hores per finalitzar la prova, la biela del motor va sortir pel càrter. Durant gran part de la nit i a causa de la caiguda d’un pilot, que va haver de ser traslladat a l’hospital, dos pilots van haver de fer relleus i van patir molt físicament. Aquells pilots eren Joan Manuel García del Pino, Raül Torras Martínez, Raul Graciano Romero i Xavi Grau Matamala.
 
L’any 2007 l’equip va quedar sisè a la categoria stocksport i onzè de la general, de setanta-tres equips, amb una Yamaha R1, de l’equip TCR competició. Els pilots que hi van participar van ser Joan Manel García del Pino (sergent a l'Àrea Regional de Trànsit Metropolitana Sud), Raül Torras Martínez (caporal de l’Àrea Regional de Trànsit a Vic), Raul Graciano Romero (agent a l'Àrea Bàsica Policial de Santa Coloma de Farners), Pepe Jiménez de Gea (agent de la unitat d’investigació de l'Àrea Bàsica Policial de la Bisbal d’Empordà) i la pilot suplent Cristina Redondo Sala (caporal de l’Àrea Bàsica Policial de Santa Coloma de Farners).
 
Al llarg dels anys la composició de l’equip ha anat variant segons les necessitats. Cal destacar-ne el caporal Joel Boada Martínez, que va ser un dels pioners a fer realitat el projecte de formar l’equip de 24 hores, així com l’agent Xavier Grau Matamala, com a pilot molt experimentat.
 
Equip actual
 
Enguany l'equip té la mateixa estructura de pilots que el 2007, i la mateixa moto Yamaha R1 de 1000 cc, però s'hi ha incorporat l’agent Miquel Àngel Marchán Giráldez com a pilot suplent, ja que la caporal Cristina Redondo Sala està embarassada.
 
L’únic pilot que ha participat en totes les edicions de 24 Hores de l’equip oficial de Mossos d'Esquadra és Joan Manuel García del Pino, destinat actualment a l'ART Metropolitana Sud.
 
Aquest any el cap de l’equip és l’agent Domènec Bartés Castaño, de l’oficina tècnica de trànsit de la Regió Policial Central.
 
 
 
Història de la cursa
 
Les 24 Hores de Motociclisme són l’herència de les mítiques 24 Hores de Montjuïc i és la prova de resistència més important del nostre país. Aquesta prova es du a terme al Circuit de Catalunya. La participació està oberta a pilots professionals i aficionats que no tan sols lluiten per la victòria, sinó també per finalitzar aquesta prova tan dura i competitiva.
 
Tots els que hi col·laboren de forma directa o indirecta (pilots, massatgistes, cuiners, cronometradors) entrenen i treballen en hores de lleure sense cap altre objectiu que gaudir d’un esport on es posa a prova l’esforç, el treball i la dedicació de persones apassionades pel motociclisme. Unes persones que han trobat en la seva professió una vocació de servei constant al ciutadà i, alhora, un espai on gaudir de l’esport.
 
Objectiu de l’equip
 
Boada ha explicat que “un dels objectius de l’equip és poder apropar el cos de Mossos d’Esquadra a l’aficionat al motociclisme, acostar el cos policial a tots aquells amants de la velocitat sobre dues rodes. I, alhora, advertir que córrer només es pot fer als circuits i que a la carretera s’han de respectar totes les normes i conduir amb seny”.
 
La participació en aquestes 24 Hores de Motociclisme també permet promocionar el fet d’utilitzar instal·lacions adients per a la pràctica d’aquest esport i, d’aquesta manera, incidir directament sobre la prevenció d’accidents de motoristes en la nostra xarxa viària.
 
1
Talls de so
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia